Hallo allemaal,
Wie weet de oorzaak van mijn probleem:
Aan de kant van multieriemset zit een rammel, multieriemset is reeds vervangen, spanner was defect.
Als toeren wordt verhoogt is rammel weg, auto heeft 325 Dkm gereden, maar doet het nog prima, daarom wil ik er nog in blijven rijden,
Alle inbreng is welkom.
Groet,
H.rietveld
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vrijlooppoelie dynamo?
Bedankt vaar de snelle reactie, zal morgen even kijken.
Als er nog meer opties zijn hoor ik het graag.
Mvgr,
H.Rietveld
13 jaar
Stationair enorm klapperen, bij 1400rpm is 't weg? Vrijwel zeker vrijloop poelie op dynamo die vast is gaan zitten.
13 jaar
Erik,
Bedankt voor de reactie, sorry voor mijn late reactie (vakantie).
Heb je enig idee of een vrijloop poelie los te krijgen is en wat deze kost? of kan deze vrijloop poelie weer los gemaakt worden?
Vriendelijke groet,
H.Rietveld
13 jaar
Niet te lang mee doorrijden want 't sloopt de riemspanner.
Heb dit een tijd geleden gehad. Toen was de poelie via de dealer niet te verkrijgen, via alternatief circuit wel.
Zie ook http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... kostte toen ca. 60,-
Je zou de dealer eens kunnen vragen hoe 't nu zit.
Suc6
13 jaar
Hallo allemaal,
Alles is inmiddels vervangen, maar rammel blijft, wie heeft nog een idee wat het kan zijn.
Bij een laag toerental is het uiterst vervelend, verder rijd de laguna heerlijk.
Mvgr
12 jaar
Wat is "alles vervangen"? Riem+Riemspanner+Dynamopoelie+Keerrol?
Wat bedoel je met "rammel", is dit een klapperende multiribriem?
Bij klapperende multirierib-riem:
Verwijder de multirib-riem en check of de dynamopoelie clockwise de dynamoas meeneemt en controleer dat de poelie counterclockwise kan draaien t.o.v. de dynamoas (vrijloop). Zit de poelie van de dynamo in beide richtingen vast dan is dit toch de oorzaak van een klapperende riem.
Of heb je een andere "rammel"? Is de rubber van de rechter (boven) motorsteun uitgesleten bij de reactiestang, als dit zo is kun je ook een hinderlijke dreun krijgen die zeer goed doorklinkt tot in het interieur.
Suc6
12 jaar
@Erik2804:
Indien u wilt reageren op de laatste reactie, doe dit dan in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar antwoordt direct boven staat en NIET via de button citeren.
Het herhalen van de laatste reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Erik,
Met alles is vervangen bedoel ik riem/spanner/dynamopoelie, e.d., heeft al een klein vermogen gekost maar rammel blijft, kan een versleten motorsteun ook een rammel veroorzaken?
Zal dit a.s.a.p. melden bij dealer, heb wel het idee dat de rammel iets minder is geworden na al de gedane reparaties.
Mvgr.
12 jaar
Motorsteun laat de riem niet klapperen maar geeft nogal een flink dreun geluid in het interieur bij metaal-op-metaal contact.
Het verwoorden van waargenomen geluid of vibraties is via een forum als dit vaak lastig en de omschrijving nogal subjectief vandaar dat ik even doorvraag.
Wat bedoel je met "rammel"? Is dit het duidelijk zichtbaar hevig vibreren van de riem of is het een behoorlijk dominant dreun geluid in het interieur??
Als spanner en dynamopoelie vervangen zijn dan kan het bijna niet anders als dat de riem rustig loopt. Tenzij de rubber in de krukaspoelie los aan 't laten is, dit kan een slingering in de krukaspoelie veroorzaken maar als de dealer de riem vervangen heeft dan zou dit toch opgevallen moeten zijn.... Ik heb trouwens zo'n krukaspoelie (ongebruikt) liggen, maar dat ter zijde.
Ik hoor graag even verder.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar