auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault MEGANE SCENIC: Kachelaanjager

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: K4M W7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 83

wie kan mij helpen ik blijf het maar proberen word er zo ook nog kreupel bij om me in al die bochten te kruipen en dan heb ik ook nog eens erg grote handen dus pas niet overal tussen door
fijne auto hoor maar wat shit plekken om zo iets weg te stoppen
gr jbruin

Geplaatst door

Jbruin (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kachel fluit wat kan dat zijn eerst was de weerstand defect heb ikvenieuwd en nu begind de kachel aanjager te fluiten wie heeft er een oplossing alles al schoon gemaakt

Jbruin 0

8 jaar

Vaak een lager wat droog loopt. Het lager smeren kan maar naar verloop van tijd kan het fluiten zich herhalen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

8 jaar

bvd paul maar hoe kan ik bij die lager komen ik denk dat ik dan de kachel uit moet bouwen en op welke manier is dat makkelijk te realiseren bvd jbruin

Jbruin 0

8 jaar

Kachelmotor zit rechts onder dashboard kastje, vaak met enkele schroefjes vast.
Stekker los nemen, schroefjes verwijderen en kachelmotor uitnemen.

Het asje waar de waaier op gemonteerd zit, daar enkele druppen naaimachine-olie of iets gelijks in laten lopen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

8 jaar

het is bij mij een plastic geheel ik zie ook nergens een schroefje zitten

Jbruin 0

8 jaar

ik heb het over een renaultscenic 2004 mpv

Jbruin 0

8 jaar

Bij het oude type zit deze inderdaad rechts achter het dashbord kastje.
Bij de scenic 2 zit deze midden onder het dashbord , en zal het dashbord gedemonteerd moeten worden , bij de megane kan hij bij de pedalen er uit , maar bij de scenic voor zover ik weet niet.
Kijk eens op you tube , daar staat vast wel een filmpje .

hallo Kaleido
is er geen andere methode om het gefluit er uit te krijgen .
ik heb eerst een probleem opgelost waarbij ik de regelweerstand vervangen hen en nu werk de blower weer op alle standen alleen bij de hoogste twee standen begint hij te fluiten
te gek voor woorden om het hele dashbord er uit te halen om het asje van de blower te kunnen invetten
misschien weet jij daar een alternatief voor
groet jbruin

Jbruin 0

8 jaar

Invetten helpt maar tijdelijk , je kunt via het interieurfilter onder de motorkap de ventilator voelen en zien met een spiegeltje , maar erbij om te smeren is mij nog nooit gelukt.

waarom kan zoiets zomaar optreden na dat de weerstand vervangen is want daarvoor fluitte hij helemaal nooit en nu wel ik vind het raar dat hij na vervanging dat dan gaat doen.
en ik wilde het graag zelf oplossen dus op you tube geraadpleegt om die weerstand zo mooie te kunnen vervangen en nu dit, ben wel radeloos hoe ik dit weer goed krijg want ik denk dat als ik dit zo laat de nieuwe weerstand zo weer kapot gaat
dus als ik alleen de lagere stand zou blijven gebruiken en niet op de hoogste stand zet

Jbruin 0

8 jaar

J.bruin

Sommige dingen zijn niet anders.
Je kunt er dagen naar blijven kijken maar lost het probleem niet op.

Voertuigen van tegenwoordig zijn erg compact gebouwd, dat is serieus sleutelen.
En hier hebben wij als monteur dagelijks mee te maken.

Wat jezelf niet kunt zou je uit kunnen besteden......

Gr. Paul

P. Kelder 0
badge

8 jaar

Jbruin, goed nadenken wat je wil. Het ´smeren´ is GEEN reparatie. Hiermee is het hinderlijke geluid maar tijdelijk weg.
Ga voor een nieuwe aanjagermotor. Temeer omdat het zo´ lastige klus is. (aan de nieuwe, zie je dan gelijk hoe e.e.a. bevestigd zit)

Succes

Ralf_Jensen 0
badge

8 jaar

hallo beste mensen ik heb de fluitend probleem gevonden door m,n vingen in de slang van het dahsboard kastje die ik had verwijderd om bij de weerstand te kunnen komen en het fluiten was over ik heb nogmaals m,n weerstand er uit gehaald en heb de leverancier gevraagd of het mogelijk kon zijn dat de nieuwe een defect zou??? kunnen hebben deze betwijfelde hij ik heb gewoon ben hem een nieuwe laten komen en voor de winkel er in gezet eerst die hij mij had geleverd en die deed het niet en daarna de nieuwe bestelde die hij voor mij weer had besteld en toen!!!! was het hele probleem opgelost alles deed het weer ook alles standen van de blower werken zoals het moet zo zie je wel nieuwe hoeft niet altijd goed te zijn en het fluiten na het monteren van het handschoenen kastje en de slang er weer aan bevestigd was ook weg
alle tips bedankt gr jbruin

Jbruin 0

8 jaar

helaas heb ik nu een kabeltje waarschijnlijk vergeten ik kwam er achter toen ik de schakel ring weer vast wilde drukken dat ik die over had ik denk die van de airbag van de passagier kant want nu geeft hij in display airbag controleren ik denk dat die stekker en kabeltje daar van is, maar om die weer voor de vorstperiode de handschoenen kastje er weer uit te halen om ff een stekker ergens in te stoppen waar ik ook niet weer waar die airbag zit
kan het kloppen dat het kabeltje met stekker hier van is ??
gr jbruin

Jbruin 0

8 jaar

dus alles werkt naar behoren mijn dank aan een ieder

groetjes jbruin

Jbruin 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.