Wij hebben als bedrijfsauto een Renault Kangoo 1.5 DCI Commenrail uit 07-2002.
Echter nu hebben wij een steeds vaker verkomend probleem:
Motor krijgt soms bij het starten geen brandstof en slaat dus niet aan!
We hebben de BDP Sensor, Relais Brandstofsysteem, Brandstoffilter al vervangen.
Ring van de Startonderbreker is ook schoongemaakt. Lampje dooft netjes.
Vaak na een paar keer proberen van contact af en weer op contact start de auto netjes en rijdt die zonder problemen.
Kom namelijk net terug uit italie 3000km gereden zonder problemen.
Echter alleen het startprobleem.
Echter het vreemde is de Kangoo kan niet uitgelezen worden, Mist spanning volgens verschillende collega's! (o.a. Renault Dealer)
Zodra de motor wel ronddraait maar niet aanslaat en wij brandstof in de inlaat spuiten, Slaat deze gelijk aan. Echter zodra we hier mee stoppen, stopt de motor ook.
Bij de tank meten wij echter 4a5volt op een draad (Vlotter) Volgens de dealer heeft deze geen brandstofpomp in de tank.
Wie o Wie kan ons helpen of komt het probleem bekend in de oren!
Bij voorbaad dank
Marco Vrancken
TVSAutos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
doe eens een lektest op de verstuivers,mischien geeft dit een afwijking van 1 van de verstuivers.
Motorisch rijdt die perfect niet inhouden of stotteren, Gemiddeld verbruik volgens fabrieksopgave.
Het vreemde vind ik dat de OBD niet uit te lezen is
15 jaar
Als je het uitleesprobleem wil oplossen zul je de draden uit de diagnosestekker moeten doormeten.
Zijn die allemaal correct dan is je computer defect.
Kun je wel andere ecu's uitlezen? Zoals Airbag of Abs.
Hallo Oldford,
Wij hebben zelf niet de mogelijkheid om uit te lezen,
Zijn bij collega geweest met renault clip, Renault Dealer, & Collega met Snap-On,
Alle 3 komen ze niet in onze computer van de kangoo.
Bestaan er tekeningen van de OBD Stekker? Anders toch maar een retourtje dealer met de kangoo.
15 jaar
Voor een deel is het standaard.
Aarde - pen 4 en/of 5
12 Volt - pen 16
Iso protocol motor - pen 7
Eventuele can-bus - pen 6 & 14
Rest van de pennen is vrij voor de fabrikant om te gebruiken - bijvoorbeeld Abs op pen 12 en Airbag op 13.
Je collega's roepen mist spanning zeg je. Kan alleen maar pen 16 zijn.
Tja en zonder uitleesapparatuur begin te tegenwoordig niet veel meer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar