close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault KANGOO 1.5 DCI 42KW: Kangoo 1.5Dci draait op 2 cilinders

Brandstof: Diesel

Beste Forummers,

Heb een 2006 Kangoo 1.5 Dci binnen gekregen, was stilgevallen tijdens het rijden, heb deze nog 1 keer kunnen starten en dan was het gedaan.
Na een paar foutmeldingen en het vervangen van de commonblock met sensor en opbrengst regelaar van de HD pomp bleken de 2 draden van deze laatste tegen elkaar te schuren, 1 brak er zo door.

Draden gesoldeerd en den auto draait terug, maar deze draait op 2 cilinders. Connector van injector 2 en 4 kan je er zo aftrekken, geen verschil.
Motor op toeren gehouden, injector 3 losgekoppeld, terug stationair laten vallen, motor draait net hetzelfde maar nu op cilinder 1 en 3.

Daar het loskoppelen van injector 2 niets deed aan het draaien is injector 2 vervangen door een ruil injector, de oude is getest geweest en buiten de 1ste seconde even een raar beeld deed ie het voor de rest goed + geen overdreven retour.

Gezien een foutmelding verbrandingsdruk cilinder 4 deze injector op de 4 gemonteerd, geen verschil in draaien en zelfde foutcode(verbrandingsdruk cilinder 4).

Daar het vernieuwen van de ene en het verwisselen van de andere absoluut niets veranderen, en het draaien op 2 cilinders(met afwisseling naar de andere 2), kan dit een elektronische storing/beveiliging/uitschakeling zijn?

Danku,

mvg
Ruben

Geplaatst door

ClassicRestorations (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als geen van de injectoren open blijft staan waardoor de raildruk wegvalt, zou je eens kunnen kijken of alle injectoren goed worden aangestuurd.

Heino4267 660

7 jaar

Compressie gemeten?

Na het aan de praat krijgen bleef er een fout van de verbranding op 1 cilinder, deze injector vervangen, fout ging naar een andere cilinder.
2 injectoren van plaats gewisseld en de fout ging mee met de locatie van de injector.
De injector vervangen waar de laatste fout op zat, auto startte al véél beter maar draaide nog niet goed, even gaan rijden en draaide prima daarna.

De injectoren die vervangen geweest zijn door nieuwe heb ik laten testen en waren goed bevonden, niet dus...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.