Onze Kangoo diesel heeft er inmiddels 120000 op staan. Onlangs distributieriem vervangen en 2x gloeispiralen.
Startproblemen, oorspronkelijk alleen als het koud was, nu ook als het normale buitentemp is.
Soms helemaal niet aan de gang te krijgen (veel lichte rook). Bij aanslepen draait hij echter direct goed (binnen 10 meter)
Dealer heeft speling op 2 klepen geconstateerd en adviseert ditr aan te pakken. Goede kans maar geen garantie dat dit de oplossing is. Kosten zijn fors, 1000-1500 EUR. Vedrer is volgens zeggen alles nagekeken en in orde. SChijnt dat hiervoor de krukas verwijderd moet worden en ook een nieuwe distributieriem geplaatst (helaas net gebeurd).
Vraagjes:
1) Hoe groot is de kans dat de problemen hiermee opgelost zijn?
2) Zijn dit normale bedragen voor een dergelijke reparatie?
m.vr.gr.
Edwin van Riel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zal heel goed kunnen dat dit het probleem oplost.
inderdaad veel geld maar je moet ook de uren betalen dat eraangewerkt wordt.
volgens mij moet inderdaad de nokkenas eruit om de bussen te vervangen voor bussen waar klep stel plaatjes op kunnen.
probeer eens een andere garage het probleem voor te leggen en te kijken of hij met de zelfde antwoorden komt..
sterkte
Dank je. Er was al bij een andere garage naar gekeken, maar die kwam niet echt verder. Al één of nader relais vervangen (volgens mij worden daar de gloeipiralen mee aangestuurd), hielp niets. Renault dealer heeft er afgelopen jaren al eens naar gekeken, ook geen resultaat. Uiteindelijk viavia naar een andere dealer doorverwezen. Hoop geld, maar als er een behoorlijke kans is eea hiermee op te lossen moet het maar.
16 jaar
Kleppenstellen en distributieriem vervangen 1000 tot 1500 euro?.
Dat is toch belachelijk veel geld.
Ik neem aan dat de nokkenas bedoelt word voor demontage en niet de krukas.
laat ze nou eerst eens een goede diagnose stellen alvorens alles los te halen.
Inspuit tijdstip bekijken en vervroeger op brandstofpomp en gloeit tie idd wel goed voor.
Filters oke?.
Zuigt tie geen valse lucht aan bij het starten.
Als dit allemaal in orde is dan zou ik naar dat soort zaken gaan kijken.
Want straks ben je een bak met geld kwijt en nog niet van het probleem af.
Wat je ook nog kunt doen is naar een dieselspecialist gaan (boschdienst) in de buurt.
Deze zijn gespecialiseerd in diesels en bijbehorende storingen.
16 jaar
Omdat je vermeld dat hij na aanslepen binnen 10 meter wel start, kan jouw probleem 2 oorzaken hebben.
1- compressie/compressieeindtemperatuur te laag. Als gevolg van te lage rotatiefrequentie, gloeisysteem kleppen/zuigers.
2- accuspanning te laag tijdens starten.
indien ik hieraan zou moeten beginnen, zou ik het startsysteem eerst onder de loep nemen. Dus, stoom en accuspanning tijdens het starten meten om te zien of accu en startmotor nog in orde zijn, ( accuspanning mag niet onder de 9 volt vallen) rotatiefrequentie in orde etc. Gloeispiralen en relais etc in orde.
dan compressiemeting om na te gaan of de motor inwendig gezond is. ( 120.000 voor een diesel is eigenlijk een peuleschilletje, maar je weet nooit).
Groeten Marcel
weet niet of dit voor de kango geld maar heb bij laguna's en scenic's met de 1.9 dti motor de startmotor vervangen ivm een storend signaal op de bdp sensor veroorzaakt door de startmotor waardoor deze niet aan wouden slaan een paar meter aanduwen en ze liepen meteen perfect
nou je het zegt, dat verhaal heb ik inderdaad ook eerder gehoord. Ik weet ook niet zeker of dat een kangoo betrof, maar een scope op de bdp zender zou dan uitkomst moeten bieden.
Achtergrond was dat er een type zwaardere startmotor werd gemonteerd, omdat de originele er te zwaar aan moest trekken, en daardoor ruis op het bdp signaal zette.
Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar