close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo: Kangoo loopt stationair onregelmatig

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 dci k9k motor

Hallo

Ik ben in het bezit van een Renault Kangoo 1.5 dci, deze loopt onregelmatig stationair.
Het probleem doet zich voor als de motor koud en warm is, (geen verschil).
Wat heb ik al gecontroleerd/gedaan, brandstoffilter/luchtfilter vervangen, geen verschil
Ook heb ik andere brandstof geprobeerd shell V-power diesel met een fles brandstofsysteem reiniger er door, geen resultaat.
Heb vandaag de weerstand van de gloeispiralen gemeten met de multimeter, alle 4 goed.

Nu het volgende, heb met de multimeter de voltage van de gloeispiralen gemeten alle 4 11 volt alleen het vreemde, dit meet ik als de auto op het contact wordt gezet maar ook blijf ik 11 volt houden als het contact wordt uitgezet. Heb de meter een half uur laten zitten blijft gewoon 11 volt geven ???????????????

Nu mijn Vraag/en : Is het normaal dat er constant 11 volt op de gloeispiralen blijft staan (mijn gevoel zegt dat dit niet zo hoort) ???

En wie heeft een oplossing voor het onregelmatig stationair lopen.


Met vriendelijke groet, Ronald

Geplaatst door

roko10232 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je met contact uit 11v meet, dan zou binnen de kortste keren de accu leeg zijn. Dit kan dus niet kloppen. Heb je geen meetfout gemaakt?
Voor het onregelmatig lopen denk ik aan inwendige lekkage van de verstuivers. Er zou dus een lektest gedaan moeten worden.

8je 0
badge

11 jaar

Egrklep geeft bij dit type ook veel problemen zoals onregelmatige motorloop.


Gr John

Hallo

Nee heb geen meetfout gemaakt, mijn multimeter geeft na een half uur van contact af nog steeds 11 volt aan (zwart op massa en rood in het contact dopje. Dit zou niet meer mogen zijn dan 0,3 volt Vreemd !!!!

De EGR klep heb ik ook al schoongemaakt, ook dit heeft niets geholpen.

Wat ik wel zie, dat er luchtbellen in de slangen vanaf de brandstoffilter zitten, naar horen en zeggen komt dit vaker voor en moet voor deze motor geen problemen geven. Wel heb ik de aanvoer en retour leiding gecontroleerd op lekkage maar ook niet gevonden.


Gr. Ronald

roko10232 0

11 jaar

Schoonmaken van de egr wil niet zeggen dat hij dan goed werkt.
Trek de stekker van de egr klep los en kijk hoe hij dan loopt.


Gr John

De vraag is of de gloeispiralen over de plus worden in geschakeld of over de min? Als de min wordt geschakeld, is het normaal dat er altijd accuspanning op staat.

Heino4267 630

11 jaar

Hallo,

Heb vandaag de stekker van de EGR klep los gehaald, maar ook dit had geen resultaat, zowel bij koude als warme motor.

Wat betreft de constante spanning op de gloeispiralen, het zou mogelijk kunnen zijn dat ze over de massa worden geschakeld.
Maar dit lijkt me een beetje vreemd omdat de spiraal in de kop zit en zo automatisch massa hebben, maar of dit zo is weet ik zo ziet zal dat moeten meten.

Maar wat mij opvalt is, dat ik veel luchtbellen in de aanvoerleiding heb zitten, maar de vraag is hoe dat kan, heb de leiding gecontroleerd visueel op lekken tot aan de tank, en heb niets kunnen vinden. Kan het zijn dat er in de tank zelf iets mis is bv bij de Vlotter ???????????

Gr. Ronald

roko10232 0

11 jaar

zijn doorzichtige leidingen; moet toch te zien zijn of dit al vanaf de tank begint, anders inderdaad vloter/aanzuigelement

asx 0
badge

11 jaar

Hallo,

Donderdag gaat hij naar de garage om uitgelezen te worden, hoop dat daar iets uitkomt.
Laat weten wat hier is uitgekomen.

Gr, Ronald

roko10232 0

11 jaar

ronald,
Zit een beetje met hetzelfde probleem....Heb je ondertussen een oplossing?Wat was het probleem juist?
Groeten,
Pascal.

Hallo,

We hebben een retour meting gedaan van alle 4 de verstuivers.
Hier bleek dat 3 van de 4 verstuivers het retour van brandstof te hoog was binnen een minuut de bekertjes vol.
Dus conclusie verstuivers defect, voor het wissel van de verstuivers hebben we de brandstoffilter gecontroleerd op metaal deeltjes afkomstig van de pomp, dit was gelukkig niet het geval.
We hebben gelijk alle 4 de verstuivers geruild voor 4 revisie verstuivers deze gemonteerd en weer ingeleerd tot op heden geen probleem weer gehad.

Ronald

roko10232 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.