scan geeft kat code aan maar uit stoot is goed kan lambda-sonde stuk zijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meestal heeft de computer gewoon gelijk.
Heb je al gekeken wat de lambdasondes onder belasting doen? (Rijdend bij zo'n 80 tot 100 km/uur)
allers laaten wissen bij dealer is al 3 dagen goed
13 jaar
Kan wel 800 kilometer duren voor die specifieke code weer terug komt, dus niet te vroeg juichen.
ik ga de katalysator vervangen moet ook de lambdasonde's vervangen worden
13 jaar
als de uitstoot goed is ga je toch geen kat vervangen , of geld speelt geen rol!!
hij geeft de code aan katalysator
13 jaar
maar als hij goed loopt en de uitstoot is goed dan is de kat toch niet defect, je moet een comp niet altijd geloven
wat nu doen
13 jaar
Is er behalve die foutcode iets aan de auto/motor wat niet goed is? Geen horten/stoten/inhouden/zuipen? Dan werkt alles normaal en zou je kunnen besluiten om het in de gaten te houden en door te rijden. Als er later toch iets aan de hand is, gaat op zijn ergst wellicht de katalysator kapot, maar die wou je sowieso al vervangen.... In de tussentijd rij je dan gewoon door zonder problemen en kosten.
13 jaar
Jan, als je een foutcode krijgt op de kat is de uitstoot niet goed. Misschien alleen op hogere belastingen, maar toch.
Simpel vast te stellen door even met de auto proef te rijden en de achterst lambdasonde uit te lezen.
Moet je de voorste lambda-sonde ook vervangen? Ik heb dat wel eens gedaan, maar het hoeft niet meteen altijd.
Het licht er ook aan waarom de kat kapot is gegaan en hoe.
Als er veel brandstof in de kat is gekomen en de boel roodheet is gestookt dan kan een lambdasonde ook beschadigt zijn.
Wat is hier de voorgeschiedenis? Hikken/horten/stoten? Defecte bougies/bobines/injectors?
al 6x een dobines vervangen over 70.000 km
13 jaar
6x 1 specifieke bobine of 6x alle bobines? Omdat je bobines met een S schrijft.
Heeft men verteld waarom die bobines vervangen worden? En waarom ze zo vaak kapot gaan?
Ik proef hier min of meer uit dat de reparateur het ook niet weet wat er aan de hand is.
Ik gok op een LPG-systeem dat te arm staat, waar door er misfires optreden (hokken/bokken/stoten). Klopt dat een beetje?
Ooit geprobeerd als je dacht dat er een probleem was om een paar dagen op benzine te rijden? En zo ja, wat was daar het resultaat van?
Wat deed het foutlampje (MIL) onderweg? Heeft dat gebrandt of geknipperd?
Weet je toevallig wat voor foutcodes er uitgelezen zijn? Indien mogelijk compleet met nummer.
Lijkt me beter dat het onderliggende probleem eerst opgelost wordt, voordat er een nieuwe kat gemonteerd gaat worden.
bij de renault garage geweest de nokkensasversteller moet het zijn de kosten +_ 700 tot 800
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar