auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault KANGOO 2001: Kleppen krom?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K7J A7, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo.
van een 2001 Kangoo 1.4 is de distributieriem geknapt. Voordat ik onderdelen ga bestellen eerst controleren of er grote schade is.
Ik heb de kleppenstelas (?)
eraf gehaald en de kleppen kan ik met een hamertje alle acht laten veren.
Nu denk ik dat er dus geen kromme kleppen zijn.
Iemand die deze theorie kan ondersteunen?
Met vriendelijke groet Robert

Geplaatst door

Robot060 (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je bedoeld de nokkenas ?
Ik zou een lektest doen , want of ze wel of niet afsluiten geeft jou test geen uitsluitsel over.
Is de kennis en gereedschap aanwezig om dit tot een goed einde te brengen , gezien de naam kleppenstelas ?

Hallo Kaleido,
schreef dit met een hok vol visite,kon er even niet opkomen.
ik bedoelde de tuimelaaras.
Heb geen juiste lektester dus verzonnen dat na verwijdering van de tuimelaaras de kleppen vrij liggen.
Dat je de kleppen met een hamertje kan intikken.
Deze veren netjes in en komen weer terug omhoog.
Staan dus niet halverwege vast wat je zou denken met eventuele kromme kleppen.
Heb de 1ste en 4de cylinder in BDP staan en zo te zien is dit een systeem waarbij de kleppen de zuigers nooit kunnen raken?
Veel dank voor het meedenken.
Groet Robert

Robot060 0

4 jaar

Je ook de klepspeling eerst kunnen controleren .
Als je geen speling meer hebt dan kun je er bijna van uit gaan dat er een klep krom is.

Ramjod 0
badge

4 jaar

Hallo Ramjod
als een klep krom zou zijn komt die toch niet hoger in z'n zitting te liggen?
Groet Robert

Robot060 0

4 jaar

Doe gewoon die compressietest (al haal je voor nood de vier bougies eruit en hou je je duim op het bougiegat, cylinder voor cylinder, terwijl iemand anders de motor laat draaien op de startmotor), dan weet je het met zekerheid.

Heino4267 725

4 jaar

Trouwens, dit is een interferentiemotor, dus je kleppen zijn bijna met zekerheid krom bij een geknapte distributieriem.

Heino4267 725

4 jaar

Halo Heino,
de bougiegaten zitten zo'n 6 centimeter diep.
Om een compressietester te lenen naar een garage geweest en gehoord dat
voor een compressiemeting de kleppen óók open en dicht moeten kunnen.
Heb voor € 15 een snaar besteld.
Die er op en kijken wat er gebeurt.
Stukker dan stuk is ook te verkopen.

Robot060 0

4 jaar

Denk je er aan dat een distributieriem maar één keer mag worden gespannen en daarna gebruikt?

Heino4267 725

4 jaar

Had ik gehoord ja.
Met deze snaar kijken of ik mazzel heb en de motor aan de gang krijg.
Vingers gekruist en een set bestellen wanneer blijkt dat zo vroeg in het jaar
m'n geluk werkt ;-)

Robot060 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.