Ik heb een renault megane scenic 1.9 DTI uit 1999.
Als ik de auto gestart heb loopt de motor ongeveer 6 min slecht, het lijkt dan of hij op 3 of minder cilinders loopt.
Ik ben naar de dealer geweest en die zegt dat de kleppen niet goed staan afgesteld. Heeft deze renault plaatjes of hydraulische stoters. Kun je ze dus stellen?? De dealer zegt dat het op een aparte manier moet en dat kost 1000 euro!!
beetje duur voor kleppen stellen vind ik.
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze heeft klepstoters zonder plaatjes nokken as er af en dus ook alle rollen van distributie en multisnaar verv dealer heeft dus gelijk eerst moet dit in orde zijn als er teminste geen storingen zijn gevonden met de clip
hoi ja dat vind ik ook een beetje duur wij doen het regelmatig er zitten van af de fabriek stoterbusen in op maat van de klepspeling je moet er dan bussen in doen waar weer plaatjes in kunnen dus nokkenas er uit en d riem vervangen ??? en dan weer ouder wets kleppenstellen is best veel werk
gr herman
Klopt idd dat je bij deze motoren de kleppen moet stellen.
Wij meten vaak hoeveel de klepen te strak staan en laten dan het overtolligen van de pus af slijpen met een slijpbank of ooit vonken met een vonkbank
hans
Dealer heeft op voorraad (of kan ze bestellen) stoters van verschillende diktes. Op deze mannier kun je de speling stellen.
Dit is dus vrij veel werk en je moet ook direkt de distributie meepakken maar om daar nu 1000 euro voor te rekenen ?!?
René
1000,- is idd een berg geld, maar de dealer heeft wel gelijk wat betreft het werk. Het zou niet slim zijn om de riem te laten zitten, dus dat kun je er feitelijk weer aftrekken. Het is een pracht systeem, die stoterbussen met vaste maat, bah!
Waren er al monteurs die moeite hadden met de benzine klepstellerij, dit is dan voor hun helemaal een nachtmerrie!
Sytze
Zie ook topic 40739, gaat over Opel Vivaro/Renault Trafic maar dit is dezelfde motor. Vaste bussen zijn te vervangen door bussen met klepstelplaatjes.
18 jaar
is wel toevallig dan, dat die auto ook bij juliie geweest is.
18 jaar
De kleppen staan inderdaad niet helemaal goed, maar het scheelt niet veel. uitlaat 35, inlaat 15.
Daardoor kan de auto niet op 3 cilinders lopen en als hij een tijdje gelopen heeft dan weer normaal loopt.
lijkt mij niet aan dde kleppen te liggen??
18 jaar
De klepspeling valt dan binnen de toleranties, dat is goed dus.
De motor loopt dus de eerste minuten kreupel maar hoe slaat de motor aan?
Was er niet een klep die helemaal geen speling had?Marcel
Ja,dat vond ik ook,daarom had ik ook op deze topic gereageerd, maar aangezien bij jullie auto de kleppen wel goed staan moet het wel om een andere auto gaan.Marcel
als ik de injectorleiding van de cilinder aan bakzijde een stukje los draai reageert de auto er bijna niet op. Bij de rest wel.
Als ik hem daarna weer vastdraai loopt de auto weer goed.
Dit alles terwijl de motor loopt
hoe kan dit ???
18 jaar
Volgens mij is de auto bij ons geweest en was er een klep die helemaal geen speling had. Dit was een klep van de eerste cilinder (bakzijde bij renault). Dus klopt het wel dat die cilinder niet reageert als je de leiding losdraait omdat die cilinder gewoon bijna niet meewerkt.
We hebben de klepspeling opgemeten en deze had voldoende speling, ik denk niet dat het dezelfde auto is dan.
Was het dan de inlaat of uitlaat klep??
18 jaar
Ik weet niet zeker meer of het de inlaat of uitlaatklep was, maar wel dat het de eerste cilinder was.en dat de rest van de kleppen wel redelijk goed stonden.
Wij hebben alle kleppen gemeten en er staat overal speling op, doe ik iets verkeerd??
18 jaar
Misschien toch een andere auto geweest?
misschien klepstelen die blijven hangen of een kromme klep, waardoor de kleppen niet goed sluiten?
klep kan niet blijven hangen en kan helemaal geen kromme klep zijn want na een paar minuten loopt de auto weer goed.
18 jaar
Is er ondertussen misschien al iets meer bekend over het probleem met de scenic? Marcel
Probleem opgelost??
nee nog steeds niet,
auto begint het wel ietsje beter te doen lijkt wel.
Nu loopt de auto alleen stationair slecht en als ik gas geef loopt hij gewoon.
Tot na een kleine 6 minuten dan loopt hij wel weer goed.
Als ik de motor weer uitzet en weer start loopt hij ook weer goed stationair.
Ik denk dat ik de injectors eruit haal en laat controleren.
Het ligt ook niet aan de gloeibougies deze zijn gecontroleerd en goed
18 jaar
IUk zat ff terug te lezen, viel mijn oog op dit bericht:
als ik de injectorleiding van de cilinder aan bakzijde een stukje los draai reageert de auto er bijna niet op. Bij de rest wel.
Als ik hem daarna weer vastdraai loopt de auto weer goed.
Dit alles terwijl de motor loopt
hoe kan dit ???
Lijkt me dat er ergens lucht in de brandstof zit/komt dat er niet uit gaat via de verstuivers. Misschien bij het brandstoffilter ? Sjaak
Zou kunnen,maar waarom zou dat elke keer bij dezelfde cilinder zijn dan? En je weet echt zeker dat er niks mis is met de kleppen? Ik mag er toch vanuit gaan dat de dealer niet zomaar zegt dat de kleppen niet goed staan?
Ik heb hier ook nog ergens een bericht gelezen over verstuivers die lucht lekken in de persleiding.
Misschien dus toch een verstuiver gehemeld.
Groeten Marcel
ik heb de kleppen gecontroleerd zoals het moet en ze hadden genoeg speling dus dat was het probleem niet.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar