Voertuig : Renault Megane Scenic 2.0i - 8 kleppen - bouwjaar 1999, uitgerust met een Landi Renzo lpg-installatie met ringtank en Lambda Control System/2 - V05/02.
Probleem :
Slecht verloop van stationair draaien : Na aantal KMs, arme brandstoftoevoer en schudden op lpg, te hoog toerental op benzine.
Na stroomonderbreken : Te hoog toerental op lpg, maar verminderd naargelang het aantal KMs. Eveneens te hoog op benzine bij warme motor, regelmatig schommelend torental.
Bovenste motordeel reeds onder hande genomen en ok bevonden. ontsteking ok. Wat veroorzaakt dit probleem dan ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stappenmotor wellicht ?
Wat moet er aan de stappenmotor gebeuren als dit inderdaad het probleem veroorzaakt?
18 jaar
Schoonmaken en als dat niet werkt stappenmotor vervangen. Waarschijnlijk moet ie ook nog opnieuw ingesteld worden.
Mijn uitlaat blaast ook een beetje bij accelleren. Mogelijk is er een scheurtje in de collector. Kan dit ook een oorzaak zijn van slecht stationair draaien?
Bij koudstarten heb ik ook last van piepend en een beetje een ratelend geluid. Lijkt wel op een slippende distributieriem, maar deze werd reeds vernieuw. Eveneens een lek aan de distributie werd reeds hersteld. Vanwaar het geluid?
18 jaar
Zou natuurlijk wel kunnen zijn, zeker als dit voor de lambdasonde zit.
Het piepen zou ik even onder de motorkap beoordelen dan moet dat ook te vinden zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar