Betreft een 2.0 liter/8 klepper
Koprevisie gehad, maar hierna niet goed gelopen. Bij controle heb ik compressie gemeten: loopt op 3 cilinders, (cilinder 2 geeft niks!). Bougies werken goed en zo te zien door het bougiegat zijn de zuigers in orde. (Volgens de reperateur zou er een zuiger defect zijn en komt er bovenop de laatste reparatie van 3000 euro nog eens een reparatie aan van ongeveer 5000 euro!?!?) Lektest moet ik nog doen, maar kan het zijn dat er een klep open blijft staan? Wat is de klepspeling warm/koud of is deze hydraulisch?
M.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vreemd verhaal.
koud 0.20 inlaat 0.40 uitlaat
je het is wel een vreemd verhaal dat ze dat niet gelijk hebben gezien
Inmiddels storing gevonden. Bij lektest geconstateerd dat uitlaatklep lekt. Vreemd in elk geval dat dit na de koprevisie is ontstaan. Dus men heeft de kleppen + zittingen(als het goed is ) vervangen. Kan het zo zijn dat men er zittingen in heeft gezet die niet geschikt zijn voor LPG?? Tevens bij het controleren van de klepspeling bleek dat de speling van de uitlaatkleppen varieerden van 0,30 - 0,35 mm. In mijn ogen te krap voor LPG. Tevens blijkt dat deze auto een backfire heeft gehad waardoor het luchtfilterhuis is ''ontploft'. Er zit nog een gat in dat niet is afgeplakt/hersteld. Wat kan hiervan de consequentie zijn en hoe belangrijk is de kleptiming m.b.t. backfire?
19 jaar
De krappe klepspeling kan komen omdat de klepspeling al door het revisiebedrijf is afgesteld. Wordt de kop dan gemonteerd dan wordt de klepspeling iets minder door het vastdraaien van de kopbouten.
Ik denk dat ik "lekke klep"ook kan lezen als 'kromme klep'; ontstaan bij de montage. Danwel de cilinderkop gemonteerd met zuiger in BDP (beginnersfout) of gewoon de kop niet voorzichtig genoeg op het onderblok gelegd.
Vreemd verhaal omdat; "wie betaalt er nou 3000 Euro voor een koprevisie?"
ikke niet
Inmiddels is de kop er voor de 2e keer afgeweest en de lekke klep is gerepareerd. De garagehouder geeft als oorzaak, voor de verbrande klep, slechte zuigerveren waardoor er olie 'gehapt' kan worden, en deze olie zou ervoor zorgen dat de klep verbrandt (Ondanks dat de helemaal gereviseerd was de eerste keer, dus kleppen incl. zetels waren vervangen volgens hem). In mijn ogen een wazig verhaal, of heb ik het mis. Hij heeft, toen de kop voor de tweede keer gedemonteerd was, vloeistof bovenop de zuigers gedaan om te kijken of er 'lek' was. En inderdaad de 2 middelste zuigers lieten uiteindelijk vloeistof weglopen. Nu snap ik dat hij dit test, maar volgens mij moet deze test in elk geval bij een bedrijfswarme motor geschieden. Daarnaast heb ikzelf de compressie gemeten waarbij bleek dat alle cilinders (op de 2e cilinder na dan) een gelijke compressie hadden.Dus van een grote lekkage kan m.i. geen sprake zijn. Mijn vraag is dan ook of het z.g. 'oliehappen' kan, en zo ja zou hierdoor dan ook nog de kleppen kunnen verbranden?? Als ik erover nadenk zou de 'hap olie' alleen maar voor een verkoeling zorgen ipv een verhitting.
Wie weet het antwoord???
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar