close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault 0: koelvloeistofverlies safrane 2.1 td Bj.1995

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2100 TD.

verleden week koelvloeistof verlies voor het eerst opgemerkt, expansievat stond 1cm onder het minimum, water bijgevuld.+- 1l.

Gisteren terug hetzelfde opgemerkt stond nu op een cm. na droog , volledig gevuld tot iets boven maximum schat iets van 1.5l toch. daarstraks weer gecontroleerd en niveau staat weer practisch droog en dit na een 200km gereden te hebben.
Ik zie nergens waterverlies, op één keer na aan de rechtse kant van de motor toen hij geparkeerd stond.
ik vrees voor een koppakking, olieniveau is ok en heb de indruk dat er 2/3 miniscule (speldekop) waterdruppeltjes bij zitten bij eerste keer olie peilen tweede keer gepeild kort na de eesrte keer en dan weer niks te zien.
Ook geen witte uitlaatdamp te zien.

Is het niet zo dat in geval van aankomende defecte koppakking er ook een schommeling moet te zien zijn van de temperatuurmeter? iets soortgelijks voorgehad met een toyota diesel vroeger.

iemand enig idee?

Geplaatst door

werner11951 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

werner dat van je temperatuurmeter hoeft niet maar kan wel maar om nou van de onzekerheid aftezijn laat een koppakking test uitvoeren dit gebeurt met warme motor en dan hou je daar speciale vloeistof boven en als dit verkleurt weet je of je daar een lekkage hebt.
de meeste bedrijven zullen wel zo ntester hebben dus laat controleren dat ding en je weet hoe laat het is.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Jan, het euvel is naar alle waarschijnlijkheid gevonden (op het eerste zicht toch) (reeds naar de garage geweest) een deftig lekkende waterpomp
:( weer een hoop kosten, distributieriem moet er gelijk af en dan ook maar vervangen + span en geleiderollen :(( en misschien ook een V of U riem (als ze dan toch bezig zijn) balen is het .

werner11951 0

18 jaar

ja werner als je distrubutie riem toch los gaat dan gelijk vervangen inclusief de andere riemen en rollen alles ligt dan toch al los.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.