beste autoliefhebbers,
ik heb nu een megane uit 1996 met 150.000 km op de teller en daar heb ik al binnen een jaar het volgende aan moeten vervangen:
eindemper
shokbrekers
waterpomp
startmotor
en nu zit ik er aan te denken om een clio te kopen uit 1999 met 100.000 op de teller maar nu wil ik graag weten of het wel verstandig is. want ik weet niet of het gewoon pech is bij mijn megane of dat dat gewoon een renault kwaal is dat alles zo vlug kapot gaat. kan iemand mij meer info geven en vertellen of er ook kwalen zijn bij die clio waar ik op moet letten.
b.v.d. stephan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Staar je niet blind op de km-stand. Diezelfde kosten ga je bij de Clio ook krijgen.
150000 is een punt waarop je opeens wat kosten achter elkaar kunt krijgen. Daarna is het vaak weer beter tot 2 ton maar verwacht geen probleemloze auto. Het is nou eenmaal Frans...
Vergis je niet in het geld dat je kwijtraakt door inruil. Ik zou lekker doorrijden richting twee ton.
Laat de dealer links liggen en ga naar een goede universeel. Of nog beter doe het onderhoud zelf.
Een Megane uit 1996 kan wel eens betrouwbaarder zijn dan een Clio uit 1999. De periode 1999-2003 is niet de sterkste geweest van Renault...
[quote=AS1]Staar je niet blind op de km-stand. Diezelfde kosten ga je bij de Clio ook krijgen.
150000 is een punt waarop je opeens wat kosten achter elkaar kunt krijgen. Daarna is het vaak weer beter tot 2 ton maar verwacht geen probleemloze auto. Het is nou eenmaal Frans....[/quote]
Ik heb een Laguna uit '98 en hoewel niet perfect loopt-ie eigenlijk probleemloos. Inmiddels heb ik er 150.000 km opzitten en hoewel het geld kost heb ik buiten onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn slechts een keer een sensor en de kachelmotor moeten vervangen. Dat soort onderdelen leven nu eenmaal niet eeuwig dus om maar te zeggen dat het een franse auto is en dat ze daarom niet probleemloos zouden kunnen zijn vind ik wat ongenuanceerd ...
Mijn mening: die Clio kun je best nemen, het is correct dat je ook aan die auto een keer kosten krijgt maar je moet ook een beetje geluk hebben en dat is met elke auto, ikzelf zou de gok wagen
17 jaar
[quote=amaretto][quote=AS1]Staar je niet blind op de km-stand. Diezelfde kosten ga je bij de Clio ook krijgen.
150000 is een punt waarop je opeens wat kosten achter elkaar kunt krijgen. Daarna is het vaak weer beter tot 2 ton maar verwacht geen probleemloze auto. Het is nou eenmaal Frans....[/quote]
Ik heb een Laguna uit '98 en hoewel niet perfect loopt-ie eigenlijk probleemloos. Inmiddels heb ik er 150.000 km opzitten en hoewel het geld kost heb ik buiten onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn slechts een keer een sensor en de kachelmotor moeten vervangen. Dat soort onderdelen leven nu eenmaal niet eeuwig dus om maar te zeggen dat het een franse auto is en dat ze daarom niet probleemloos zouden kunnen zijn vind ik wat ongenuanceerd ...
Mijn mening: die Clio kun je best nemen, het is correct dat je ook aan die auto een keer kosten krijgt maar je moet ook een beetje geluk hebben en dat is met elke auto, ikzelf zou de gok wagen[/quote]
Los van de startmotor zijn de gebreken die Stephan heeft gehad nog niet eens zo bijzonder.
Desondanks vindt hij dat alles snel stuk gaat. Hij heeft dus de lat blijkbaar hoog liggen.
Mijn punt is: hij kan bedrogen uitkomen als hij een Clio koopt met de verwachting dat die beter is.
17 jaar
De zaken die je noemt zijn niet extreem voor een auto met 150000 km en gooi je weg als je een andere koopt.
Als de auto je verder goed bevalt zou ik hem houden en lekker naar de twee ton brengen.
Je weet wat je hebt, niet wat je krijgt.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar