Hallo,
Vorige week is één van de slangen van het koelsysteem lek geweest, vlak voor de waterpomp. Toen is er een hele hoop koelvloeistof in het rond gegaan in het motorruim.
Sindsdien heb ik problemen. Als ik in één keer start moet ik het gas intrappen om de auto aan te laten slaan (gaat wel goed rond). Als ik eerst het contact aan doe en even wacht start hij wel goed.
Vervolgens moet ik tijdens het eerste kwartier van een rit bij stoplichten e.d. gas bij geven om hem niet uit te laten slaan. Stationair draait de motor dan erg onregelmatig en schommelt het toerental tussen de 400 en 800 tpm.
Als ik tijdens dat eerste kwartier de koppeling intrap wil de motor nog wel eens afslaan. Als ik nog snelheid heb is gasgeven en de koppeling oplaten komen voldoende om weer te starten.
Het gekke is, na een kwartier is het vaak weg, maar het wil nog wel eens voorkomen dat na een rit van drie kwartier snelweg de motor bij het eerste stoplicht afslaat.
Wat kan het zijn? Ik denk zelf dat het te maken heeft met de brandstoftoevoer, maar ik weet het niet precies.
Dank alvast,
Wouter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verdelerkap even controleren.
En de stationair regelmotor, zwart'kastje'tegen het inspuitstuk zou het ook nog kunnen zijn. Zit de stekker goed? Zit er al en gasklepversterker tussen ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar