Ik heb een probleem met de kachel van mijn Clio.
De kachel blijft koud,de twee kachelslangen van het motorblok naar het paravaan/carr.worden goed heet.
ook als je onder het dashboard de voorkant van de kachelradiateur zie ,dan worden de in en uitgaande slangen flink heet.
Echter uit de ventilatiekanalen komt lauwe lucht.
Als je de kachelbediening volgt tot onder het dashb. zie je het hendeltje heen en weer bewegen als deze wordt bedient.
Dit systeem heeft niet echt een kachelkraan ,maar een klepje.?
Voorts komt de motor goed op temp,thermostaat verv. en systeem ontlucht (ontl.nippel op bovenzijde radiateur)
Alvast bedankt voor de reaktie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die klep stuurt de lucht al dan niet door de kachelradiateur. Als dus de klep niet verschuift, verandert de temperatuur ook niet. Zoiets noemt men een doorstromende kachel/verwarming.
Het zou dus kunnen zijn dat de klep van het bedieningsarmpje is afgebroken. In die richting moet je het zoeken.
Gr.
Bedankt Petje ,ik ga het bedieningsarmpje eens nader bekijken.
Nu denk ik ,dat terwijl het levertje wel beweegt ,het klepje niet meegaat
Ik laat het je weten
groet
17 jaar
wat ik denk de slangen worden warm maar je kachel niet ,is hij steenkoud of is hij lauw.
kachel radiateur willen wel eens vestopt raken ,zodat er haast geen warm koelvloeistof door heen gaat
Nou,de kachelbediening werkt goed,maakt de hele slag.Je hoort ook de klep inwendig open of sluiten.
De twee slangen van de kachelradiateur worden goed heet.
Ik ga proberen met een middeltje om de verstopping te verhelpen,want dat is het enigste wat volgens mij overblijft.
De koelvloeistof is trouwens gor,bruinig.
Bedankt heren voor het meedenken.
17 jaar
vaak worden de wanden van de leidingen binnenin de kachelradiateur aangetast. vervolgens stroomt er nog wel (warme) koelvloeistof door de radiateur, maar geeft dit bijna geen warmte meer af aan de leidingen en dus ook niet aan de langsstromende lucht.
oplossing: gewoon die kachelradiateur vervangen. wel wat werk (dash eruit) maar geheid dat ie daarna bloedheet wordt (als de motor natuurlijk wel goed heet wordt nu)
17 jaar
Ik heb de kachelradiateur vervangen,viel wel mee ,dashboard de en mont.eenvoudig Torx schroefwerk.
De oude radiateur had inderdaad minder doorstroming ,werd wel warm maar niet gnoeg
bedankt voor de reakties
trouwens lekker warm nou joh hee.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar