Ik heb een vraag, net van de wegenwacht te horen gekregen dat de koppakking lek/kapot is. Wat houd dit in en hoe kan dit ontstaan?
Is dit duur om te laten maken? Waar kan ik dit het beste laten doen? Als de koppakking vervangen moet worden moet de Kop ook geresiviseerd worden? Ik hoop wat duidelijkheid te krijgen over dit gedoe. Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit houd in dat de afdichting tussen motorblok en cilinderkop
niet meer goed is , meestal komt er dan koelvloeistof bij de
motorolie of andersom. meestal ook compressie verlies.
dit kan ontstaan doordat de motor oververhit is geweest of
doordat de kopbouten niet goed genoeg vast zitten (de cilinderkop
trekt dan krom.
de cilinderkop moet afgevlakt worden (recht gemaakt) de kop
hoeft meestal niet gereviseerd worden behalve als de kleppen
schade hebben of ernstige slijtage hebben , dan moeten de kleppen
ook vernieuwd worden.
wat de kosten hiervan zijn is mij niet bekend .
als de motor oververhit is geweest moet de oorzaak hiervan ook
opgespoord worden anders gaat de nieuwe koppakking ook kapot.
hoe hoog is de km-stand van je auto? dit i.v.m. kosten van de
reparatie en de waarde van de auto.
suc6 tinus
Hoi Tinus de KM stand van de auto is ong. 130.000.
Ik denk dat het idd is ontstaan door oververhitting, kwam er ineens achter dat er geen koelvloeistof meer in het bakje zat.Gauw bijgevuld natuurlijk! Had net een kleine beurt aan de auto gegeven, maar had verwacht dat ze mij de koelvloeistof ook bij hadden gevuld! (stom natuurlijk, altijd zelf alles nog een keer na kijken!!) Ik heb trouwens nog geen half jaar deze auto in bezit, heb hem in Mei gekocht voor 2350 euro.. Ik hoop dat je dat je me kan adviseren wat ik het beste kan laten doen.
Alvast bedankt.
19 jaar
Adres nodig?
Twentse motoren revisie in Enschede. Een eerlijk bedrijf met service en kwaliteit.
Als blok en kop niet krom zijn dan vallen de kosten reuze mee...
19 jaar
Heb net de Twentse motorenrevisie gebeld, ze zijn echt wel eerlijk! maar de kosten komen op ong.1900 euro t schijnt dat we een rot motor hebben, en zijn er 3 dagen mee bezig! Ik denk dat ik er gewoon een keer met de auto heen ga, en hem even laat doormeten zodat ze me kunnen adviseren of de auto het nog wel allemaal waard is..
19 jaar
wat betreft de km-stand kun je hem wel laten repareren , mits
de auto verder goed is .
maar 1900,-- euro !?!?!?! voor het vervangen van de koppakking
en het afvlakken van de cilinderkop , dat is wel heel erg duur.
ik zou naar een universele garage gaan , ik weet zeker dat je
dan heel veel geld bespaard .
vraag desnoods bij verschillende garage`s om een prijsopgave .
veel suc6 Tinus
19 jaar
Ik denk dat we hem laten maken bij een beunhaas, mits het niet te duur word! De Renault dealer bij ons in de buurt, die zei dat het om en nabij de 1000euro komt, terwijl hij verder niet wist wat er meer kapot aan kan zijn.. Verdomd rot zo'n auto...
19 jaar
ik snap niet waarom dit dan overal zo duur moet zijn , tenzij er
meer aan de hand is met de motor.
ik wens je veel sucses .
gr. tinus
19 jaar
Die 1900,- Euro is echt niet alleen voor het vervangen van de koppakking. Ze gaan hierbij uit van het slechtste scenario. Wil je alleen een nieuwe koppakking en rekbouten plus een controle van de kop (op lekkage en vlakheid) dan zijn de kosten veel lager...
Als je de mogelijkheid hebt ga dan eens bij ze langs.
Blijkt wel dat bij deze motor men de motorsteunen moet loshalen en de motor iets moet laten zakken om de kop te kunnen demonteren. Een arbeids intensieve klus...
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar