Wij hebben net een Laguna GT gekocht met 167000 km op de teller, van eind 2003. Het valt me op dat de koppeling erg laat opkomt, maar hij slipt niet. Heeft deze (hydraulische) koppeling dit standaard? Wat me ook opvalt is dat je de (hoogfrequente) trilling van de motor via de hydrauliek kunt voelen op het pedaal, en behoorlijk sterk als hij koud is, bijna een voet-massage. Is dit normaal?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dan zal deze binnenkort aan vervanging toe zijn ,een hydraulische koppeling kun je niet afstellen en grijpt inderdaad je pedaal steeds hoger in,en dat trillen kan je druklager doen of je drukgroep is niet meer helemaal goed en dan voel je de vibratie's in je pedaal,vloeistof is niet samendrukbaar en zo worden de trillingen doorgegeven in je pedaal naar je voet
Alle Laguna's hebben de koppeling laat aangrijpen. Schijnt zo te horen, maar je moet er wel aan wennen. Die trillingen heb ik ook, zelfde auto met nu 240.000km en eerste koppeling. Trillen is bij mij de laatste 80.000km niet erger geworden, dus ik zou me er geen zorgen over maken.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar