Hoi,
Mijn koppeling is nadat hij een paar keer is blijven hangen gerepareerd, volgens mij is er een nieuwe (zwaardere) veer op gekomen. De Koppeling blijft niet meer hangen, maar ik heb het gevoel dat hij niet altijd op de zelfde punten aangrijpt. Soms veel eerder als normaal (normaal is bijna bovenin.)
Ook slipt hij wel eens door als je flink doortrekt in 2 en 3.
alvast dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maar even terug
Mag niet gebeuren dat de koppeling doorslipt.
Als ze alleen een veer? hebben vervangen en net in de koppeling zijn geweest is het probleem er nog steeds.
Wat is de kilometerstand van de auto?
De kilometerstand is 120000
Zit er geen automatische spanner op die kapot is? Met deze stand kan bijna onmogelijk je plaat eruit liggen, daar geloof ik niets van.
Sytze
De drukgroep zal idd wel opnieuw voorgespannen moeten worden.
Bedankt voor de info.
Ik ga terug, dan moeten ze nog maar eens kijken naar de koppeling.
Als het pedaal is blijven hangen dan vernieuwen ze over het algemeen de koppelingscilinder en ontluchten deze dan(kun je terug vinden eerder in dit forum).
Koppeling die er vanaf het begin erin zit kan heel goed met deze kilometerstand versleten zijn.Bij mijn Laguna bij 100.000 km vernieuwd(gewoon op).
succes.
18 jaar
Dci Laguna meegemaakt die met 63.000 km de koppeling versleten had. Verder ook probleem met pedaal gehad, twee keer cilinder vervangen. Probleem opgelost.
Gebeurd wel eens vaker dat ze soms wat slippen. Er is bij de dealer een koppelingsset te leveren met een versterkte drukgroep.
Het is verholpen,
de koppelingscilinder is vervangen, tot nu toe slipt hij niet meer en koppelt ook weer "lekker"
update: en slipte weer! uiteindelijk koppelingsplaten vervangen en werkelijk wat een verschil.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar