close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo: koppeling renault kangoo

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

weet iemand hoe ik de koppeling kan vervangen ben al druk bezig maar geen ruimte om de versnellingsbak op te schuiven omdat het subframe in de weg zit auto staat op de brug dus ik kan overal bij maar moet het subframe los om ruimte te krijgen of zijn er nog andere mogelijkheden??

Geplaatst door

nenyky30 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hang de motor lv aan een daarvoor bestemde balk op De balk rust links en rechts op de rand naast het spatbord en heeft een spindel welke je door te draaien moet kunnen laten zakken. Ik neem aan dat de linkervoorpoot al weg is. De carrosserie is dus gefixeerd op de brug..Los nu alle bevestigings bouten van het subframe op ondersteun het links en laat het zonder motor scheef zakken, (bok eronder en brug omhoog zonder schade aan bevestigingen en of omgeving aan te richten. Na verwijdering van de linkse versnellingsbak steun laat je de motor ook scheef zakken tot de bak tussen de chassisbalk en het subframe door kan.. Ook nu weer moet je zorgen dat er niets onder (te veel) spanning komt te staan. Soms is het voldoende om kabels of slangen uit hun ophang punten te halen. Denk ook om de uitlaat.
Door de spindel te draaien kun je rustig zien wat er allemaal dreigt te strak te komen, zodat je maatregelen kunt nemen..
In mijn tijd klopten we som een rand van de chassisbalk plat . dat scheelde 2 cm...

heb het zelf ook meerdere keren geprobeerd vind het zelf het makelijkste om compleet subframe te verwijderen kan wel terwijl hij er nog onderhangt maar geeft veel problemen qua ruimte tekort

RDJKoops 0
badge

11 jaar

In de loop der jaren heb ik heel veel monteurs zien werken die wat meer de en montage werk niet schuwden. Vooral de eerste keer doe je te veel...Het grote voordeel ervan is dat het werk overzichtelijk is.
Ik heb altijd geprobeerd zo min mogelijk te demonteren. Wat je niet losmaakt hoeft ook niet meer vastgezet te worden. Je hoeft minder uit te lijnen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.