heren heb een probleem met mijn vrouw der auto (renault scenic)heb 12000 km terug de koppeling vervangen.
Was een moeilijke klus , blij dat dat hij er in gemonteerd zat.
Vanaf het begin koppelde de nieuwe koppeling licht, na een maand begon hij wat zwaarder te koppelen en moest ik de kabel stellen. is zelf stellend maar werkte op een of ander manier niet.
Heb hem zo gesteld dat hij voldoende vrije slag had.
Nu koppeld hij nog zwaarder en der nog bij dat hij niet meer volledig ontkoppelt, tandjes poetsen zeg maar.
Nu kan ik de kabel niet verder stellen want dan heb ik geen vrije slag meer in het pedaal, hoe kan het nu al kapot zijn de koppeling.
Ik heb alles vervangen complete set inc druklager en de kabel, heb ik iets verkeerd gedaan maar wat heb wel vaker een kopp vervangen.
Het enige wat mijn opviel op de druk groep staat een kruis in geslagen en heb met het demonteren van de oude kopp niet opgelet of die boven of onder moet?
Heb dat te maken met de veren in de drukgroep er zitten dikkere en dunnere veren in!
Ik weet het niet meer iemand een idee?
Het gaat om een renault scenic
bj 1999 1.6 16v nw model. kmstnd 200.000
vr gr Danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je je koppelingspedaal moet vervangen, en daarmee dus ook het zelfstellend mechanisme.
Denk toch aan een probleem met je koppelingskabel, ondanks dat je deze al hebt VERNIEUWD.
Als je geen vrije slag meer hebt, is de koppeling al versleten of het zelfstelmechanisme niet in orde.
Was het een originele Renault-set?
Ik heb zelf ooit een koppeling laten vervangen (bij 200.000 km) door de garage met de goedkoopst vindbare onderdelen.
De koppeling ging véél lichter dan mijn oude koppeling (andere veren, ander koppelingsmateriaal).
Ik moest met onveranderde rijstijl de kabel (niet zelfstellend) door slijtage van die koppelingsplaat tweewekelijks bijstellen, om nog te kunnen koppelen, met als resultaat een versleten koppelingsplaat.
13 jaar
Bekijk de de koppellingshefboom op versnellingsbak eens goed,door barstje plooit hij verder en verder.
13 jaar
Het zelfstellend mechanisme is hier waarschijnlijk toch de boosdoener, heb het al eens vaker gehad.
13 jaar
Dag heren heb het nog eens goed bekeken het legt aan het zelfstellend mechanisme heb het zelf met de hand opgesteld, nu werkt de kopp weer ok.
Als het probleem zich weer voordoet zal ik een nieuw pedaal plaatsen.
allen bedankt voor de reacties gr Danny
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar