Hey,
Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw met renault want heb paar weken geleden een renault 19 16v phase 2 gekocht uit 1992. 167k op de teller.
vorige eigenaar heeft hem in 2004 gekocht en in 2004 ook motor gereviseerd omdat deze bij de as (ofzo) in elkaar was gedraaid door te weinig olie. daarbij de distributie vervangen etc etc... ook in 2004 helemaal opnieuw overgespoten.
in 2006 versnellingsbak gereviseerd. dat werkte allemaal goed en motor ook enzo. ziet er nog heel goed uit! bonnen ook aanwezig van alles....
nu trok ik laatst op en bij de 6000 toeren ofzo(motor was goed warm, oliedrukmeter stond niet meer pijl omhoog!) en toen ging de motor ineens haperen en schokken, toerenteller ging van 6000 toeren ineens naar 0 toen weer naar 5000 enzovoort... hij deed heel vreemd... oliedrukmeter ook helemaal naar beneden.. dus ik hem aan de kant zetten.. rook onder de motorkap vandaan... dus ik denk, koppakking of iets... dus ik motorkap omhoog, niks te zien aan de motor rookte nog wat na en een SOLDEER lucht...
dus ik mijn vader gebeld, die sleepte mij naar huis want durfde de motor niet meer aan te slingeren. Ik contact aan tijdens het slepen en er komt gewoon rook langs mijn contact heen... dus ik contact uit en toen stopte de rook ook.
Naar de renaultdealer gesleept, die ernaar laten kijken. na 1,5 uur zoeken niks kunnen vinden.
Enige dingen die ik gehoord heb zijn:
verdeelkap OK
benzinetoevoer OK
bobine OK
ECU niet uit te lezen
motor loopt op 3 cilinders, na mate de toeren omhoog gaan komt hij er wel bij... cilinder verzuipt zeiden ze...
hij rookt nu uit de uitlaat(waarschijnlijk door slechte verbranding)
nu is mijn vraag aan jullie:
wat kan er mis zijn. Er is ergens kortsluiting geweest of iets... dat beinvloed de motor? of heeft iets electrisch kapot gemaakt waardoor de motor niet meer goed loopt?
geen olielekkages ofzo geconstateerd...(dus geen koppakking?)
ik hoor het graag!
groet ewout
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het blok kan ook gescheurd zijn tussen de cilinders in en de koppakking net zo deze kan ook binnenin gescheurd zijn en dan zie je geen lek
Ik heb de kortsluiting gevonden, deze was in de motorkabelboom aanwezig, was heel deel gewoon weggebrand. Nu heb ik andere ph 2 motorkabelboom kunnen regelen via marktplaats, heb ik deze vervangen, maar als ik nu contact omdraai dan gebeurd er niks... startmotor draait niet, je hoort ook geen tik bij de startmotor.. hij krijgt gewoonweg geen stroom. Ook ligt he tniet aan de accu, heb ik doorgemeten en de binnenverlichting valt niet weg als ik contact omdraai...
ook lijkt het alsof er een soort van startblokkering zit.. als ik contact 1x heb omgedraaid,dan doet ie dus niks, draai ik hem 1 stand terug en probeer ik het nog een keer dan is het geblokkeerd, als ik dan sleutel uit het contact gehaald heb dan kan ik het wel weer helemaal draaien...
iemand idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar