close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: L-achterwiel "remt" continue

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5dci

Bij mij Scenic heb ik laatst de remblokjes gecontroleerd (145.000 km) en kwam erachter dat ik zonder rembekrachtiging redelijk wat kracht moest zetten om het L-achterwiel rond te draaien. Toch wel behoorlijk verschil in vrijloop met het R-achterwiel. Deze extra weerstand moet ik mogelijk al jaren betalen met een wat verhoogd verbruik schat ik zo. Is dit eventueel mechanisch na te stellen? Graag jullie mening.

Geplaatst door

nick4comfort (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

remmen is links voor en rechts achter en andersom.
Dat is niet zo gek nee... had je ook aan een warme velg moeten merken..
Gewoon hele systeem opnieuw verversen met remvloeistof en de handrem opnieuw laten afstellen.
Ik denk dat laatste wat ik zei, het probleem is geweest dat ze die tijdens de APK vanuit de binnenkant de handrem hebben strakgetrokken. om te stellen.

Laat ons maar weten

appie_arnhem 0

14 jaar

Oke appie, ik begrijp dat er vanuit het remsysteem de benodigde oliedruk kruislings over de 4 schijfremmen wordt verdeeld.
Het volgende: ik heb de achterwielen kunnen draaien door de electronische handrem bekrachtiging vrij te geven en te merken is dat op het kabeltje wat van de motorbediening afkomt aan beide zijden ook enige speling zit. Dit lijkt mij dus oké. Naar wat ik zo bemerk is dat de remblokken L-achter continue op de schijf drukken waardoor ik de verhoogde draaiweerstand heb. Ik moet in vergelijk wel erg veel kracht gebruiken om het wiel te kunnen draaien en dat is het verschil met de andere wielen. Vervolgens begrijp ik niet wat olieverversen hiermee van doen heeft.
Mogelijk schuift het zuigertje van de remcylinder onvoldoende?

nick4comfort 0

14 jaar

Het zou dan kunnen zijn dat je remzuiger vastzit door roest of wat voor een reden dan ook.
Dat als er geremt wordt dat de zuiger niet in ruststand komt maar telkens blijft vastzitten.
Zou je de rubbers van de remzuigers moeten vernieuwen door een reparatieset.
Dan weet ik bijna zeker dat dit het probleem is en hoef je het niet ergens anders te zoeken.

appie_arnhem 0

14 jaar

"beetje laat"; oorzaak is dat door vuilophoping de blokken moeilijk verschoven; kwestie van regelmatig remslijpsel weg halen. Probleem dus verholpen. Thxs voor de reacties.

nick4comfort 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.