Het "accu" laadlampje blijft zwakjes branden bij stationair toerental, en verdwijnt weer bij gas geven.
Ik heb bij de Kwik-fit het spul laten doormeten en zowel de dynamo als de accu zouden niet goed zijn geweest.
DUS...
Ik heb de koolborstels met ingebouwde spanningsregelaar vervangen en ik heb een nieuwe accu geplaatst.
Nu blijft het lampje nog steeds aan.
Op het oog zie ik geen roest rond de massa kabel van het blok naar het chassis.
Iemand een idee waar ik nu moet kijken?
Met vriendelijke groet,
Ingemar
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
.. oke , wat is je laadspanning als je lampje brand ?
Staat je snaar wel strak genoeg van de dynamo ?
Ik dacht uit mijn hoofd 12,4 volt en de snaar staat strak, heb ik gechecked, vergat ik te melden.
Zal hem deze week nogmaals laten doormeten.
12 jaar
Ik zou er een nieuwe dynamo opzetten. Zeer waarschijnlijk een defecte diode / slechte verbindig. Komt wel vaker voor.
Met 12.4 volt , denk ik ook aan de dynamo zelf.
Ik heb de dynamo vervangen door een ander redelijk exemplaar, en het lampje is nui UIT. Dus de oude dynamo is te inderdad ondanks nieuwe koolborstel en spanningsregelaar niet goed. Het andere exemplar heb ik op de werbank uitelkaar gehad en schoongemaakt voor ik hem installeerde. Nu geeft ie uit 12,4 volt en op stationair 14,7 volt.
Bedankt voor de reacties
12 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar