close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: laadstroom

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16 v

Dit onderwerp is al vaker aan bod geweest maar ik kom er tot nu toe niet echt uit, ik heb wel wat ervaring maar is toch niet zo simpel als we denken.
de auto is van collega en is bij de Renault dealer geweest , heeft hem uit gelezen en nagekeken en dat koste 400 euro en maar de storing zit er nog steeds in
ook daarna bij Dynamo bedrijf geweest , die heeft de spanning regelaar vervangen maar ook geen resultaat.

Wat is het probleem, af en toe gaat laadstroom lampje branden, is daardoor al keertje stil gevallen geen stroom meer in de accu
meten is weten dus ik heb toen het laadstroom lampje branden met multimeter op de accu gehouden met lopen motor toen gaf deze maar 10.50 volt aan dus veel te weinig ,
we zetten de auto uit en starten hem weer en laadstroom lampje was uit en nu gaf de multimeter ook 14 volt aan. dus alles was weer goed. tot dat hij weer gaat branden.

Nu heb ik al op forum gekeken en ik begrijp de aan meerdere dingen kan liggen, oa UPC kast naast de accu maar ik neem aan dat dealer dat had gezien tijden uitlezen
Dynamo zelf eerste gedachte maar die zou goed moeten zijn lijkt me anders had dynamo bedrijf wel gevonden. maar blijft twijfel voor mij
Slipkoppelling van dynamo maar lijkt mij niet , volgend mij is dit toch niet een heel modern systeem , hij vangt alleen de klappen op dacht ik.
Dan zal nog aan massa van motorblok kunnen liggen maar dat is snel uit tesluiten door startkabel van -pool op motorblok te zetten en dan kijken of laadstroom lampje uit gaat.
De laatste is de klok van de auto , zal een bekrachtiging in zitten op printplaat die de dynamo aanstuurt, ik begrijp niet helemaal dat via zelfde draadje gaan als lampje laadstroom
daar heb ik ook nog wat vragen over, kan ik dat meten of hij defect is of kan je dat zien , als ik de printplaat bekijk ik heb al voorbeeld gezien, of is dat chip of hoe ook noem defect.

Lijkt me leuk als we dit kunnen oplossen , ook omdat nu al meer dan 500 euro gekost heeft voor mijn collega.
ik hoop dat jullie met me mee willen denken en evt tips hebben in welke richting ik moet gaan zoeken
alvast bedankt voor mee denken.

Groetje jeroen

Geplaatst door

grosje (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er moet 12v op het dunne stuurdraadje op de dynamo komen , deze loopt via het lampje en wordt er massa gemaakt in de dynamo , op het moment dat het lampje dus brand laad de dynamo niet , want lampje gaat uit als de dynamo begint te laden , 12v of meer levert , aan 2 kanten 12v is lampje uit.
Hoeveel draden zitten er op de dynamo ?
Maakt de dynamo zelf goed massa ?
Vrijloopkoppeling defect , zal niet blokkeren in 1 richting is ook zeker een mogelijkheid , controleren met de hand als de riem er af is , stator tegenhouden met een torx/inbus en kijken of de poulie echt blokkeert 1 kant op.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.