Beste.
Het is weer eens koud en mijn auto heeft meteen weer start problemen.
Probleem is als volgt, zodra ik snachts met 0 graden de auto
wil starten. Slaat hij niet aan pas na even proberen of de jumpstarter erop
, er zit een nieuwe accu in. Ma het blijft moeizaam gaan
Want bij de oude trok die met starten de accu leeg.
Overdag als het vriezen voorbij is en een graad of 6 is dan start hij meteen of na 5 seconden.
Hij geeft de foutmelding, BATTERY CHARGE FAULT.
Dit geeft ie al een lange tijd aan, alleen nu met de kou start ie niet..
Ik wil het via deze weg proberen als iets weet...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hij start waarschijnlijk wel , maar slaat niet aan ?
Bdp sensor zou dit kunnen veroorzaken , bij een te laag starttoerental en een niet optimaal functionerende sensor kan dit gebeuren.
Staat van de startmotor is ook een optie.
Bedradings problemen in plus en massa aansluitingen van motor en chassis aansluitingen.
Meet eens wat het accu voltage wordt als je start en de motor niet aan slaat , verwacht dat dit veel te laag wordt .
- wat is het accu voltage vóórdat je start?
- wat is het accu voltage na een tijdje rijden met lopende motor bij ongeveer 2000 toeren?
- als hij zo moeizaam start, start hij dan beter als je met de zwarte kant van een startkabel het motorblok verbindt met de minpool van de accu en dan start?
9 jaar
Was bij de garage geweest en die hebben hem gemeten toen de auto liep,
toen gaf die 14. Nog iets aan. De man zij dat hij wel oplaade.
het was een herkent probleem vertelde die. Het zou kunnen liggen aan een sensor ondernde luchtfilter ( naam vergeten)
ma het was een van de meest voorkomende problemen. of de dynamo.
Heb nog nooit een kabel verbonden met de motenblok. Weet niet echt wat daar mee bedoelt word
9 jaar
Vaak gaat tijdens het starten spanning verloren door slechte kabelverbindingen .
Deze kabels hebben verbinding met de accu.
De gevlochte is de min of massa en de rode is de plus . Deze gaat rechtstreeks naar de startmotor.
De min gaat naar het chassis en het motorblok / versnellingsbak. Roest bij die montage punten is een slecht teken !!! Maak deze schoon en monteer met wat vet.
Om te zien of testen of er aan die zware verbindingen wat mankeert kan je die kabel met een DIKKE startkabel overbruggen .
De pluskabel is wat moeilijker omdat je vaak slecht bij de startmotor komt.
Ook de accuklemmen zijn vaak de oorzaak . Maak ze schoon met wat sodawater en weer goed afspoelen.
Slechte verbindingen geven het idee dat de accu slecht is . Met diverse testen kan je dit uit sluiten.
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar