Renault 0: Laguna 1997 loopt op 3cil

Wie oh wie kan me helpen zit met een groot probleem mijn Laguna uit 1997 g3 loopt op 3 cil sinds ik de koppakking heb vervangen omdat hij te warm werd (bleek achteraf de water kanaaltjes in het onderblok verstopt te zijn zaten vol met aanslag).

Alles volgens moment aangetrokken en graden distributie staat 100% optijd en alles weer netjes inelkaar gezet en aangesloten starten en loopt ie ineens op 3 cil en ploft bougies vervangen bougiekabels vervangen geen resultaat compressie gemeten ongveer 1:14bar motometer geeft wel aan op het dashboord storings lampje dat brand.

Op benzine liep ie nooit brandstof pomp achterin defect maar op gas liep ie prima . Wat ook nog vreemd is dat de rembekrachtiging niet meer werkt pedaal is kei hard vacuum zuigt ie wel .

Dus nu weet ik het niet meer word er gek van wie oh wie kan me helpen met tips of me vertellen wat ik nog kan doen alvast hartelijk bedankt

Franzel

Geplaatst door Franzel (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Cliodennis (0), 15 jaar geleden

Zijn de kleppen goed gesteld ?

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Je moet het zoeken in het inlaatsysteem daar word ergens valse lucht aangezogen.

Hans

marcel1 (0) PRO, 15 jaar geleden

Probeer eens om de slang van de rembekrachtiger af te doppen. Als hij dan wel goed loopt zit het probleem waarschijnlijk in de bekrachtiger

Franzel (0), 15 jaar geleden

Gaan we proberen bedankt allemaal voorde reacties,

sytze (0) PRO, 15 jaar geleden

Anders eens met lopende motor het inlaat spruitstuk inspuiten met remreiniger. Verandert het toerental dan heb je daar je lek. Waar je op moet letten is de inlaat pakking tussen spruitstuk en cilinderkop. Deze willen nogal eens gaan lekken en dan heb je op die cilinder niet genoeg vacuum meer op brandstof aan te zuigen bij lpg. Op benzine zou hij dan wel goed lopen maar dat deed ie toch al niet meer dus dat kun je niet merken.
Of heb je wellicht een backfire gehad en is daardoor een slangetje los geschoten van het inlaat spruitstuk, maar dat merk je zo met remreiniger.

Sytze

Franzel (0), 15 jaar geleden

[quote=sytze]Anders eens met lopende motor het inlaat spruitstuk inspuiten met remreiniger. Verandert het toerental dan heb je daar je lek. Waar je op moet letten is de inlaat pakking tussen spruitstuk en cilinderkop. Deze willen nogal eens gaan lekken en dan heb je op die cilinder niet genoeg vacuum meer op brandstof aan te zuigen bij lpg. Op benzine zou hij dan wel goed lopen maar dat deed ie toch al niet meer dus dat kun je niet merken.
Of heb je wellicht een backfire gehad en is daardoor een slangetje los geschoten van het inlaat spruitstuk, maar dat merk je zo met remreiniger.

Sytze[/quote]
Ga er volgende week weer eens wat mee proberen want heb het nodige met deze auto mee gemaakt dat ik er ff de rust voor neem, Heb hem weer op benzine lopen ,maar dat was geen sukes hij vloog in brand en heb hem snel kunnen blussen geen schade gelukkig pffft bleek een dun benzine slangetje van het spruitsuk een straaltje bezine te spuiten op het hete uitlaat spruitstuk dus boemmmmm maar heb het al vervangen maar loopt op benzine net zo slecht/goed als op lpg maar jullie horen nog wel van me.

Grtz Van Frans ( Nog met de schrik in de benen brrrrrrrr ) ;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.