.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk eens even naar de stekker die op de abs computer zit. zit in de linker wielkuip aan de voorkant. op hier geen pennetjes van geroest/aangetast zijn.
.
is deze auto uigerust met een roetfilter bekijk dan even of deze voldoende schoon is
ja, die combinatie van sensor en regelaar geven nogal eens storingen. als je nu alles wist en hem dan in noodloop laat vallen en dan uitleest, wat voor storing geeft ie dan? komt dan die abs storing ook terug? en is die abs storing in de computer van de inspuiting of in abs?
..
.
dan zal die reden vinden de inspuiting uit te schakelen of in noodloop te gooien. maar waarom? en die noodloop, is dat dat ie niet boven een bepaald toerental uitkomt of staat de esp gewoon keihard in te grijpen? dat ie het vermogen afremt door bv een verkeerd signaal (stuurwielhoek of wielsnelheid of zoiets).
.
is de motor schoon deze direct ingespoten motoren zitten vaak harstikke dicht (inlaatspruitstuk)
.
.
combinatie druksensor en regelaar had je al vervangen toch?
[quote=KRIEST]Injectoren vernieuwd
Proefrijden na 5 kilometer weer in noodloop
Kortstondige brandstofaanpassing is nu wel veel beter
Was -27% is nu -1/ 0 %
Langdurige brandstofaanpassing is 1.6 %
ga nu de kop maar eens demonteren ik word er bijna gek van[/quote]
Neeeeeeeee, Wat is je stationaire benzinedruk??????
Probleem ook al eens gehad, was toen de hogedrukpomp.
.
Klopt dat wel?/ Dat is veel te hoog. Moet ongeveer 60 tot 80 bar zijn.
.
.
ja idd maar heb ooit zelf het probleem een keer gehad en toen was de druk idd veel te laag.
Maar jou klachten komen exact overeen.
Je hebt niet toevallig nog ergens een andere IDE? De pomp overzetten is niet veel werk.
Zou zo zonde zijn als je de kop demonteerd en niks vind.
.
@kriest ik weet niet waar je vandaan komt maar ik heb nog een pomp liggen van een f5r kan morgen wel ff kijken of er een zwaar punt inzit als ik hem ronddraai
.
.
.
Zeker rond de 170000 kilometer op de teller?
Mijn broer heeft hetzelfde. Roetprop verwijderd en hij reed weer zonder problemen, maar dat duurde maar 500 km en vervolgens weer de melding. Schijnt een fabrieksfout te zijn van de Renault Laguna van vooral bouwjaar 2002. Bij de nieuwe Laguna geeft Renault zelfs de melding dat de Laguna nu zonder fabrieksfout is.
16 jaar
141 bar is echt veel te hoog,moet zitten tussen de 60 en 100 bar.Ik denk dat je druksensor weer defect is geraakt door een vervuilde motor of een defecte HDpomp. De sensor kun je makkelijk controleren door het systeem drukloos te maken ,en dan de druk uit te lezen bij stilstaande motor. Hij moet dan natuurlijk 0 bar aangeven. Waarschijnlijk geeft hij bij jou dan al ong.80 bar aan en is dus weer defect.Marcel
.
De druk moet bij stat.toerental ong. 60 a 70 bar zijn . Op toeren ligt de druk wel hoger,maar mag niet boven de 100 bar uitkomen.De storing in het ABS/ESP hoef je trouwens niet naar te kijken.Dit is gewoon het gevolg als je een storing in je insp. hebt.Marcel
.
Klink misschien raar maar een vervuilde en dus niet goed lopende motor kan de problemen geven van het steeds maar weer kapot gaan van de sensor.
Heb je al eens een lektest gedaan?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar