close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: laguna bobine foutcode DF062 ignition coil 2-3

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8

Hallo,

mijn auto loopt op 2 cilinders.
ik heb de bougies al vervangen en al twee bobines maar dit is het niet..
bij het uitlezen komt er deze foutcode naar voren:

DF062
ignition coil 2-3
circuit, open circuit or short circuit

ik heb geen idee meer..

ik hoop dat iemand er wel al ervaring mee heeft..


alvast bedankt!

Geplaatst door

rellert (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kennelijk een draadbreuk dan wel kortsluiting in de bedrading tussen motor-computer en bobine.
Kan ook een fout in de motor-computer zelf zijn.
Dat wordt meten aan de hand van een elektrisch schema.

oldford 0
badge

14 jaar

dank je wel old ford..!

korsluiting zou kunnen alleen is dat wel heel erg toevallig dat het bij twee draden tegelijk gebeurd..?
dat meten kan ik doen met een multi meter? en dan stukjes uitsluiten denk ik

mocht het de computer zijn is dan een nieuwe computer de oplossing?
en weet jij toevallig buiten de renault garage om een goed adres hiervoor..


alvast heel erg bedankt voor je tijd en de info!!!

groet

ellert

rellert 0

14 jaar

Ik denk niet dat het 2 draden zijn, maar slechts 1. Je zal wel een zogenoemde "Wasted spark" bobine hebben.
Daarbij wordt gelijktijdig in het ene deel een vonk voor cylinder 1+4 gemaakt en het andere deel voor cylinder 2+3.
Zonder schema gaat dat heel erg veel puzzelen worden.

oldford 0
badge

14 jaar

goeiemiddag,

ik heb 4 pen bobines maar vandaar dat door je uitleg het kan dat de middenste twee geen vonk krijgen
wel getest maar er komt echt niks door..
ik ga morgen eens kijken in het werkplaats handboek want volgens mij staat daar wel een schema in
maar helaas ligt die in de auto en die staat op mijn werk
maar de fout kan toch ook makkelijk liggen in het motor managment?

nog maals bedankt!
en dat doormeten kon met een multimeter? gewoon meten of op een stuk draad spanning op staat

rellert 0

14 jaar

Of onderdelen (bobine, ecu) loskoppelen en op doorgang meten (piepje, 0 ohm).
Heb je wel voeding en aarde op bobines 2 + 3? Vergelijken met werkende bobine 1 + 4.

oldford 0
badge

14 jaar

dat ga ik proberen, dank je wel!
en nog een fijne dag

rellert 0

14 jaar

ff een update..

alles doorgemeten en blijkt toch de computer te zijn..
dure grap..!

kent iemand misschien een adres voor een 2e hands computer?


dank je wel alvast

rellert 0

14 jaar

Misschien kan deze gerepareerd worden door actronics.nl.
Het schijnt dat die niet meer voor particulieren werken, dus moet via een garage.

oldford 0
badge

14 jaar

nog een kleine toevoeging...

kan je zomaar de computer wisselen zonder dat deze opnieuw moet worden ingelezen?

rellert 0

14 jaar

Nee. Je zit met de anti-diefstal beveiliging en de sleutels.
Dat probleem heb je niet bij reparatie.

oldford 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.