Renault Scenic: Lampje van de accu blijft branden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4

Het lampje van de accu blijft branden.
De dynamo is vervangen , maar het lampje blijft nog steeds aan.
Wat kan hier de oorzaak van zijn

hans.wijhers14

Geplaatst door hans.wijhers14 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

dan heb je waarschijnlijk ergens een bruek in een van de kabels zitten.

groeten Marcel

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Kan ook nog een diode zijn misschien. Moet dit nog ff checke. Meet ook even de accuspanning. Bij motor uit zal dit circa 12 volt zijn. Bij verhoog toerental (2000rpm) moet je ongeveer 14,4 volt meten. Blijf je 12 volt meten dan laadt de accu niet bij. Zo wel dan is het laadcircuit OK. Waarom is eigenlijk de dynamo ontvangen?

Megane20 (0), 17 jaar geleden

[quote=hoogfrequent]. Meet ook even de accuspanning. Bij motor uit zal dit circa 12 volt zijn. Bij verhoogd toerental (2000rpm) moet je ongeveer 14,4 volt meten. Blijf je 12 volt meten dan laadt de accu niet bij. Zo wel dan is het laadcircuit OK.[/quote]
Slechte aarding van dynamo, motor of accu?(Als je toch aan het meten bent en 14.4V hebt bij lopende motor)


Zet een verlichting en achterruitverwarming aan bij lopende motor en meet tussen het blok en accuminpool.
Mag niet meer dan ongeveer 0,2 Volt staan.

hans.wijhers14 (0), 17 jaar geleden

Het probleem is gevonden.
Het bleek de nieuwe dynamo te zijn. Deze was vervangen door een nieuwe , maar deze was dus ook stuk.
Het kan dus gebeuren en al het andere zoekwerk is voor niets geweest.

Megane20 (0), 17 jaar geleden

[quote=hans.wijhers14]Het kan dus gebeuren en al het andere zoekwerk is voor niets geweest.[/quote]
Als je er iets van geleerd hebt is het niet voor niets geweest.

P.S.Bedankt voor terugmelding van de oplossing.

AS1 (115), 17 jaar geleden

Ehh.. is het mogelijk dat die dynamo's kapot gaan vanwege een probleem met de auto? Want dan blijf je bezig...

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Alleen een finale permanente kortsluiting zou de diodebrug overbelasten bij langdurig last, maar dan loopt de motor niet, geen spanning = geen ontsteking/startten.

De meeste dynamo's worden gereviseerd, als ruildynamo schoongemaakt, kapot deel vervangen spuit met verf erover en lijkt weer nieuw.

Ook electronica kent uitval, de gereviseerde dynamo kan goed getest worden, maar snel na ingebruikname kan een diode de geest geven, of de spanningsregelaar.

Murphy's law, of, Shit happens......

Cor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.