auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault 0: Lekkage koelvloeistof Megane scenci

Hallo allemaal,

Ik heb sinds de vakantie last van hoge temp. van de motor. Dit kwam doordat vensensor stuk is gegaan heb toen de ven direct geschakelt. Sensor en thermostaat vervangen. Temp is nu redelijk onder controle stijgt tot aan de helft van de meter. Sinds een maand is de vloermaat aan de bestuurders kant helemaal nat, komt dit door een lekkende kachelradiator.

Weet iemand een oorzaak van deze lekkage en wat ik verder nog kan controleren?


bvd,

Jamal

Geplaatst door

jef5254 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

jamal of de kachelradiateur stuk is hangt er van af.
het erste is verlies je koelvloeistof zo ja dan zou het kunnen.
doet hij dan niet dan kan het gewoon water door lekkage van buiten.
de laatste optie is als je airco hebt dan zou het kunnen zijn dat de afvoer verstopt zit.
mogelijkeheden zat kijk dus eerst de koelvloeistof na.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

Hoi Jan,

De auto verliest nog steeds vloeistof.

Als de motor warm is is het niveau goed, bij koude motor in het niveau onder min.

jef5254 0

17 jaar

als je dus vloeistof verlies dan adviseer ik je het systeem onderdruk tezetten en tekijken of je wat ziet lekken.
een tweede punt is dat als je kachelradiateur lek is en de kachel op warm staat je een zoete lucht gaat ruiken .

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

Als het de kachelradiateur is:

A) moet is dan het dashboard eruit halen?
B) kan het niet zijn dat de Kachelradiateur versopt is, wat ik veel lees op deze site?

Zoja, voor B) is spoelen een optie?

groet,

Jamal

jef5254 0

17 jaar

Het vreemde is dat de kachel wel warm wordt niet overtuigd maar warm.

Kan ik het systeem gewoon met een compressor onderdruk zetten op 0,5 barg?

jef5254 0

17 jaar

jamal voel dan de temperatuur van de in en uitgaande water slang hoe warm deze wordt.
als het goed is worden ze net zo warm als de motor is dat niet het geval dan kan er een verstopping in de radiateur zitten.
deze zal dan daar voor vervangen moten worden maar dat zegt weer niks over het vocht dat je binnen vind.
het systeem moet met een druk pompje onder druk gezet worden zodat je kan zien hoeveel hij af loopt lijkt me niet verstandig om dit met de compressor tedoen.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

Jan Bedankt ik ga er van de week mee aan de slag.


groet,

Jamal

jef5254 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.