auto start 2 sec gelijk en valt stil. uitgelezen en geen storing, maar geen herkenning van de eerste cilinder. dus krukassensor op vliegwiel vernieuwd en geen resultaat. met scoop het juiste beeld. er zit geen verstelbare nokkenas op dus ook geen nokkenassensor. wie weet raad, waar komt de eerste cil herkenning vandaan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
blijft hij niet op de startblokkering staan? het rode lampje moet uit gaan tijdens het starten
hoi timo, startblokkering is uit, want dit geeft snap on aan. als je gas geeft tijdens starten dan krijg je back fire, ploft in luchtfilterbuis. 3x massadraden van ecu ook gecontroleerd. vanavond met wurth uitleesapp. kwamen er ook niet uit. idee??
Draait de motor de gedurende 2sec wel goed, en reageerd hij op het gaspendaal als je gas geeft? Geen afwijkingen in de parrameters tijdens starten?
Geen nokkenas sensor? Hoe weet de ECU dan of compressieslag van cilinder 1 of 3 voorbij komt?
Probleem in de cilinderherkenning klinkt toch als een nokkenassensor probleem.
13 jaar
[quote=Erik2804]Geen nokkenas sensor? Hoe weet de ECU dan of compressieslag van cilinder 1 of 3 voorbij komt?
Probleem in de cilinderherkenning klinkt toch als een nokkenassensor probleem.[/quote]
De ECU gaat gokken, wanneer de krukas sensor meet dat cil 1 in bdp staat gaat hij gewoon cil 1 inspuiten. wanneer er geen versnelling word gemeten op de krukas door de sensor weet de ECU dat cilinder 1 dus in einde uitlaat slag stond en niet in compressie. Dan had hij dus cilinder 4 moeten in spuiten (niet cilinder 3 zoals je noemt) en vanaf hier pakt hij de bekende ontstekingsvolgorde aan.
Zit er lpg op de auto? geen storing in de smoorklep?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar