Ik heb hier een clio met een 1.4 e7j 634 motor met een ecu met 3 rijen aansluitingen.
Deze auto loopt niet meer, aan het brandstof pomp relais komt geen massa meer voor het relais te bedienen. pomp loopt wel als ik deze massa geef (draad van ecu naar het relais is ook niet onderbroken) . ook geen vonk en kan de auto ook niet uitlezen.
mvg jan
Geplaatst door autocontact (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
29 en 66 zijn + na kontakt
30 + voor kontakt
3, 33 en 28 zijn massa.
Meet op deze aansluitingen van je rekeneenheid en je vind het probleem.
Hogerwerf (0), 18 jaar geleden
Groene draad niet gebroken van relais.
autocontact (0) PRO, 18 jaar geleden
Groen draad is niet gebroken. Maar henk is pen 66 echt + na contact ? Volgens mij is dit nl gestuurde massa zoals ik het kan meten en in het schema lees ?
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Gestuurde massa van wat? Als het een E7J 634 is dan is 66 toch echt een + na kontakt. Aansluiting 68 is de massasturing van het benzinepomprelais.
hans4071 (0) PRO, 18 jaar geleden
Als ik op deze pen meet meet ik niets als het contact uit staat. Zodra ik het contact aan zet meet ik massa. Als ik in het schema kijk loopt hier een draad vandaan die naar een centraal massa punt waar de draad zich splits naar meerdere organen zoals relais vd koelventilator en nog een relias bij de accu.
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Dan lees je het schema verkeerd; het is een knooppunt van plusdraden.
autocontact (0) PRO, 18 jaar geleden
Het probleem is opgelost!!!
Het probleem zat hem in de voeding, Tijdens het meten hadden we gewoon voeding maar met wat wiemelen met de kabelboom viel hij weg!!! Breuk in de kabel van pen 30 !!!
Ik had het schema trouwens verkeerd gelezen henk
Vriendelijk bedankt voor de hulp
Hans Verstijnen