Ik heb hier een clio met een 1.4 e7j 634 motor met een ecu met 3 rijen aansluitingen.
Deze auto loopt niet meer, aan het brandstof pomp relais komt geen massa meer voor het relais te bedienen. pomp loopt wel als ik deze massa geef (draad van ecu naar het relais is ook niet onderbroken) . ook geen vonk en kan de auto ook niet uitlezen.
mvg jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
29 en 66 zijn + na kontakt
30 + voor kontakt
3, 33 en 28 zijn massa.
Meet op deze aansluitingen van je rekeneenheid en je vind het probleem.
Groene draad niet gebroken van relais.
18 jaar
Groen draad is niet gebroken. Maar henk is pen 66 echt + na contact ? Volgens mij is dit nl gestuurde massa zoals ik het kan meten en in het schema lees ?
Gestuurde massa van wat? Als het een E7J 634 is dan is 66 toch echt een + na kontakt. Aansluiting 68 is de massasturing van het benzinepomprelais.
Als ik op deze pen meet meet ik niets als het contact uit staat. Zodra ik het contact aan zet meet ik massa. Als ik in het schema kijk loopt hier een draad vandaan die naar een centraal massa punt waar de draad zich splits naar meerdere organen zoals relais vd koelventilator en nog een relias bij de accu.
Dan lees je het schema verkeerd; het is een knooppunt van plusdraden.
Het probleem is opgelost!!!
Het probleem zat hem in de voeding, Tijdens het meten hadden we gewoon voeding maar met wat wiemelen met de kabelboom viel hij weg!!! Breuk in de kabel van pen 30 !!!
Ik had het schema trouwens verkeerd gelezen henk
Vriendelijk bedankt voor de hulp
Hans Verstijnen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar