Renault safrane rn 2.2i: loopt onregelmatig stationair.

Bouwjaar: 1994




Mijn safrane loopt onregelmatig stationair. Ploft lichtjes uit de uitlaat. Ik heb bougies/verdeelkap al vervangen.



paul8598

Geplaatst door paul8598 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Safrane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Safraneman (0), 20 jaar geleden





Wat voor klachten heb je nog meer met je safrane?

En wat heb je allemaal al vervangen?

Ik heb namelijk ook een Safrane 2.2Vi met precies de zelfde problemen!







paul8598 (0), 20 jaar geleden

Ik rij er nu 2 jaar mee. Vanaf het moment dat ik hem heb ik altijd al gevoeld dat hij niet 100% constant loopt, dit merk je vooral als je bijvoorbeeld 60 km/uur in zijn 3 rijd. De motor hoeft dan weinig vermogen te leveren, en dan voel je iets of wat onregelmatigheid van de motor, dit is wel haast te verwaarlozen, een leek zou dit niet merken, maar zelf ben ik nogal precies.



Ik heb alleen verdeelkap + bougies vervangen.

Heb je enig idee wat het probleem kan zijn.

kleppen stellen, injectoren reinigen misschien???






Safraneman (0), 20 jaar geleden





Ik heb zojuist bij mij de bougies, bougieskabels, verdelerkap en rotor vervangen.

Dit was wel nodig de kabels waren aardig rot.

Maar verder heb ik het onderstaande al aan mijn Safrane vervangen.



- Katalysator

- Lamda Sonde

- Midden demper

- Achter demper

- brandstof filter

- olie filter

- luchtfilter



Met het vervangen van de bovenstaande onderdelen rijd mijn auto nu een stuk beter.



Maar het probleem is nog steeds niet weg!



Ik ben al regelmatig bij de Renault dealer geweest maar daar kom ik niks verder.



Ik zelf ga morgen even naar de garage om mijn EGR klep op speling te laten controleren. (je kan dit ook wel zelf maar ben het gesleutel al een klein beetje zat! dus ik ga naar de garage.)

En verder ga ik stationair toerental iets hoger afregelen.

en de kleppen nog maar eens stellen!



Ik weet zo zachtjes aan ook niet meer wat ik met mijn safrane moet.

Het is dat het zo'n enorm complete, vol comfort en geweldige auto is.



maar anders was ie er al lang uit gegaan!



maar goed....



als jij nog tips hebt laat het me dan ff weten...



ik zal je op de hoogte houden van het kleppen stellen en de EGR klep.



paul8598 (0), 20 jaar geleden




Rijdt jouw safrane op benzine of lpg, die van mij in ieder geval op benzine.

De renault dealer vertelde mij dat ze bij een safrane nooit kleppen stellen.

Wel als hij op gas rijdt, dan zelfs bij iedere beurt.

Heb jij je kleppen wel eens gesteld, zoja had dit enig resultaat.



Bij mij staat er momenteel 285000 op de teller, hoeveel

staat er bij jou op.



Je hebt trouwens veel onderdelen vervangen,

was dat allemaal echt nodig.

Bij mij is alleen de koppeling vervangen, aandrijfashoes,

en stuurhuishoes en radiateur,

maar dit alles wel over een tijdsduur van 2,5jaar en 65000km.

Voor de rest alleen normaal periodiek onderhoud.







Géni (0), 20 jaar geleden

Hey bas, is er een nieuwe koppakking tussen gekomen?

Safraneman (0), 20 jaar geleden

Nee er zit nog geen nieuwe koppaking tussen...



heb jij nog ideën?





Hij loopt stationair niet helemaal lekker.

en hij stottert nu ook weer als je in zijn2 of 3 rijd en het gas even los laat (dan stottert ie) en als je dan weer gas geeft (dan stottert ie ook!)



een idee wat dit kan zijn?



Géni (0), 20 jaar geleden





ik heb laats in mijn renault 19 een nieuwe koppaking gezet, sinds dien heb ik ook last van inhouden en in laag toerengebied dat ie stoterd. hij ploft inderdaad dan ook in de uitlaat!



na lang zoeken (kijken of het vacuum slagetje is uitgedroogd, of de lamda sonde niet kapot was, hij is zelfs bij de garage uitgelezen en het mocht allemaal niet helpen) ben ik er achter wat het is!



inlaatspruitstuk was lek! vaak als er een nieuwe koppaking tussen is gekomen, gaat deze pakking kapot!



wat je kunt doen om te kijken of dit bij jou ook het geval is.

gooi een klein beetje water over je inlaatspruitstuk als je de motor hebt draaien. als die lek is slaat de motor van zelf af!

aupers (0) PRO, 20 jaar geleden

Doe dit liever met remreiniger/kruipolie oid ipv water!

Géni (0), 20 jaar geleden

Klein beetje water kan geen kwaad!

paul8598 (0), 20 jaar geleden

was inderdaad inlaatspruitstuk pakking.

De pakking van cilinder 4 (distributie zijde)

was helemaal kapot.



Was best goed te doen om zelf te vervangen.

Heb gelijk alle 4 de pakkingen vervangen, kost

helemaal niet veel, alleen een ochtendje werk.



Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Safrane of stel zelf een nieuwe vraag.