Hallo,
Ik heb een clio op lpg-g3 die het probleem heeft dat hij bij het optrekken inhoud of afslaat.Heel lastig bij het oversteken over b.v kruizingen. Het is een automaat dus je kan ook niet even je koppelong gebruiken.Er is al vervangen:De verdamper,de stappenmotors,de computer,het scakelrelai van de injectoren,maar als dat vervangen is doet hij het eventjes goed maar daarna weer hetzelfde.De kop is ook al gereviseerd. Wie heeft er nog een goude tip???
Gr. Andre
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je het probleem alleen op LPG of ook als je op benzine aan het rijden bent ?
denk 1 v.d. dis-bobine`s komt vaker voor zodra deze warmer is.Soms wil dat een foutcode aangeven.
Inderdaad Patrick dit vermoeden had ik ook vandaar even de vraag LPG/Benzine.
Het probleem is alleen met lpg, op benzine rijd hij prima.
18 jaar
LPG is gevoeliger voor een brakke ontsteking. Kan dus nog steeds de ontsteking zijn...
Is dit plotseling of geleidelijk ontstaan? De klacht bij koud en/of warm?
de computer = die van de LPG?
18 jaar
Het is bij elke temperatuur en de computer is die van de lpg. Volgens mij heb ik het probleem na dat de kop gereviseerd is geweest. Ik had toen veel last van backfire hij is toen terug bij de renault garage geweest en die hebben volgens hun zeggen andere bougies in gedaan.
18 jaar
Heb je in het luchtfilterhuis een vernauwing zitten die vanwege de gasinstallatie is geplaatst?
Controleer eens of die er dan nog wel zit.
18 jaar
Die vernauwing zit er nog in.
18 jaar
Hallo,
Probleem gevonden. Door backfire was de luchtfilter stukgeslagen en daardoor kwam een stuk van het filter op de smoorklep te liggen en dat gaf het probleem van inhouden.
18 jaar
Goed dat het opgelost is. Ik snap alleen niet hierin waarom het probleem er alleen op LPG was (zie post 15-10 18:32). Is hier toevallig een verklaring voor ?
Pieter, ken de huidige lpg installaties niet maar vroeger werd lpg gemengd voordat deze de venturi inging. Als je dan te weinig luchtstroming hebt (stuk luchtfilter er voor) dan heb je te weinig mengsel. De benzine wordt gewoond ingespoten en heeft daar wat minder last van. Maar tegenwoordig wordt lpg ook ingespoten, ik weet alleen niet waar. T'is maar een gedachtenkronkel.
18 jaar
Het probleem deed zich voor na koprevisie?.
De gas installatie is waarschijnlijk van eurogas?.
Vaak moet na een koprevisie de lpg computer opnieuw ingeleerd worden, vaak ook na het stellen van kleppen.
Gebeurt dit niet, dan krijg je van dit soort klachten.
18 jaar
Richard, dan was er op benzine evengoed nog een probleem geweest vandaar mijn post. Bij de tweede en derde generatie G3 systemen wordt het gas natuurlijk achter de gasklep geinjecteerd.
Bedankt voor je toelichting. Dan is het inderdaad vreemd dat op benzine er geen problemen waren.
18 jaar
Hallo,
Ik had inderdaad alleen problemen met Lpg en niet op benzine, maar de specialist vertelde eigenlijk hetzelfde dat gas veel gevoeliger is dan benzine zodat het probleem alleen bij lpg onstond.Wel heb ik als ik een lange rit gemaakt is en ik de snelweg afga en afrem voor de bocht en dan weer gas geef soms een klein knalletje.Ik wil ook even weten of er nog aan een ontsteking gesteld kan worden want volgens de lpg dealer is bij het reviseren van de kop de ontstekeing er niet goed ingeplaatst?
18 jaar
[quote=poppetje98]Hallo,
Ik had inderdaad alleen problemen met Lpg en niet op benzine, maar de specialist vertelde eigenlijk hetzelfde dat gas veel gevoeliger is dan benzine zodat het probleem alleen bij lpg onstond.Wel heb ik als ik een lange rit gemaakt is en ik de snelweg afga en afrem voor de bocht en dan weer gas geef soms een klein knalletje.[/quote]
Vet man! ;-) ...maar het hoort niet. Duidt op een probleem met de ontsteking.
Heb je van die penbobines? Die gaan bij bosjes bij Renault...
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar