Is het wijs om een lpg inst. in een Renault Clio 1.4 RN van 1999 met 190.000 km te bouwen of geeft dit problemen omdat er altijd op benzine is gereden?
Wegens verandering van werk wordt er sinds kort zo'n 600 km per week mee gereden.
Technisch is de Clio in goede staat en naar verwachting zal er nog iets van 50.000 tot 75.000 km mee gereden worden.
Volgens lpg inbouwstation komt een g3 installatie op 1500,- euro wat iets boven het te besteden budget zit maar dat is wel op te lossen.
De Clio inruilen voor een auto op lpg is denk ik ook geen optie want het zal niet veel zijn wat hij nog opbrengt en dan moet er te veel bijgelegd worden of je krijgt een auto van 1996 met minimaal 250.000 km op de teller.
Ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven zodat de twijfel weggenomen wordt en ik eindelijk de knoop door kan hakken of mijn dochter met de Clio blijft rijden of niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik vind het wel veel km en om dan gas in tebouwen lijkt me niet voordelig.
het voordeel is dat je de auto kent.
is de auto honderd procent in orde.
heb je geen makkementen in het verschiet dan zou je het kunnen doen het blijft een gok maar an de andere kant koop je een wagen op gas dan moet je het ook afwachten en nu stop je er 1500 euro in maar je weet waar je het instopt want de wagen is je bekent dus zo overdenkend en als hij inorde is zou ik de gok wagen.
groetjes jan.
Niet meer aan beginnen,de auto is dat niet meer waard.
De installatie is meer waard dan de dagwaarde van de auto.
Het beestje heeft ook al een beste boodschap gedaan om er nog lpg in te laten leggen.
Pak de slooppremie en zoek er eentje met een lage km stand op benizne en laat er dan lpg inbouwen,dan kun je er nog een hoop plezier van hebben.
Dit is zonde van je geld.
15 jaar
Slooppremie zal niet gaan, daar komt hij niet voor in aanmerking (bouwjaar 1999).
Zoals ik al aangaf kan er met moeite 1500,- voor de lpg installatie betaald worden dus een benzine met lage kilometerstand gaat het zeker niet worden.
Is een Megane van 1998 op lpg met 250.000 km op de teller een optie om aan te schaffen of heeft deze te veel kilometers achter zijn kiezen.
Ik ben niet bekend met de Renault motoren op lpg, heb zelf een stuk of 5 Opels (motoren variërend van 1.6, 2.0, 2.4) op lpg gereden waar ik zonder problemen lachend 350.000 km mee reed.
Zijn de Renault motoren ook van dergelijke kwaliteit of geven deze na zo'n 250.000 km problemen.
15 jaar
nou als hij al 250000 km op gas gedraaid heeft dan moet je er op rekenen dat hij zijn beste tijd gehad heeft.
want hoe zit het dan met de cilinderkop 250000 km op gas dan kan die best aan zijn eind zijn.
dan ben je ok een gas installatie kwijt.
en hoe is de rest van de wagen.
dus dan moet je wel de history door spitten om een beeld tekunnen vormen wat je te wachten staat.
groetjes jan.
Als je de auto goed kent en de motor is verder 100% in order (ontsteking + kleppen laten checken) zou je de gok kunnen wagen. 75000 km op LPG zou nog wel moeten lukken zou ik zo zeggen. Echter heel veel zul je er niet op besparen, niet alleen installatie maar ook wegenbelasting zal omhoog gaan en wellicht heb je wat meer onderhoud. Megane 250000 km die je niet kent zou ik zeker niet aan beginnen. Ik denk dat ik deze auto op benzine op zou rijden.
Precies,lekker doorknorren met de clio.
Voor 1500 euro kun je ook een hoop benzine kopen.
En je geld niet stuk gaan gooien aan auto's met 250.000km op de teller,koop je echt de ellende van een ander.
15 jaar
Persoonlijk zou ik ook doorrijden met de Clo in deze staat.
Wij hebben ooit LPI in laten bouwen in een R scenic 1600 8 klepper, uit 1997 met slechts 40000km op de teller. En daar ruim 2 jaar mee gereden.
We kwamen op een 30000km per jaar. Kon helaas niet uit voor ons gevoel. De auto had ook meer onderhoud nodig. Het was verstandig om zeker elke 10000km de kleppen te laten stellen. En dan moesten ze ook echt gesteld worden. In jouw situatie met bijna 2 tot op de teller en een wens om nog 50000km te rijden, gewoon doorrijden op benzine.
Je geeft aan dat 1500 euro eigenlijk al boven het budget is. Dan maar sparen voor een andere.
De kosten gaan niet alleen maar omlaag. De wegenbelasting, verzekering???, onderhoudskosten, gaan omhoog. De laatste neemt toch al toe omdat jullie meer gaan rijden.
Johan
15 jaar
Eindelijk de knoop doorgehakt en toch besloten om de Clio weg te doen omdat er onverwacht wat gebreken kwamen wat bij elkaar op 500,- kwam.
Het is nu een perfecte Peugeot 206 '99 met 119.000 km (NAP) op G3 (2 jaar terug pas ingebouwd) geworden zodat er minimaal 100.000 km mee gereden kan worden.
Iedereen toch bedankt voor jullie advies.
Mvgrt, Jan
14 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar