close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: lucht in het brandstof systeem

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

mijn clio diesel heeft keer op keer lucht in mijn brandstof systeem. Deze lucht verzameld zich bij het handpompje alle leidingaansluitingen zijn al nagekeken en opnieuw aangesloten met nieuwe klemmen. De rubbers + brandstof filter zijn vernieuwd en bij de drukpomp op de motor de koperen ringen ook. De retouren van de verstuivers heb ik ook vervangen De ring waarmee de toevoer pomp in de tank hangt heeft geen luchtdichte afsluiting en is gescheurd..? Bij koude motor hapert & stottert deze bij zowel stationair & rijden en het starten gaat niet vloeiend. Na pakweg 10 meter rijden is het haperen over en loopt ie weer fijn. Starten met warme motor gaat prima en dan is er geen probleem.

Wie kan mij helpen bij dit probleem...?

alvast bedankt voor de reacties..

Geplaatst door

markievandetuftufclub (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat je startproblemen met de lucht in de leiding te maken hebben.
Als ik het zo hoor, kan die al uit de tank meekomen. Maar wat jij toevoerpomp noemt, is denk ik alleen een aanzuigklok en vlotter. De diesel wordt door de pomp aan de motor aangezogen. Ik zou aan de tank beginnen te zoeken naar het luchtlek.

Succes Thijs

Thijs11395 0
badge

16 jaar

[quote=Thijs11395]Maar wat jij toevoerpomp noemt, is denk ik alleen een aanzuigklok en vlotter.[/quote]
ik heb wel een aansluiting van de bedrading daar 3 om precies te zijn. Is dat alleen voor mijn vlotter?? En mijn leidingen hebben een versmalling om druk te regelen ik heb ze herlegd want ze lagen gekruisd. Tzijn rubbere leidingen met hardplastic coating eromheen kans op een lek in de leidingen...? Ook omdat die versmallingen met klemmen zijn vastezet. Volgens de renault dealer hoort dit zo te zijn..

ik heb het hele systeem flink onder druk gepompt maar visueel kan ik een lek niet vinden... Zowel bij de handpompje als bij de pomp kan ik ook niks vinden Wel als ik bij mijn aanzuigklok kijk is de rubberen ring versleten en als ik op de aanzuigklok druk gorgelt het.

Staar je niet blind op luchtbellen in de zuigleiding... dit is mij veel vaker opgvallen bij goedlopende motoren en kan dan ook geen kwaad.. Heb jij de klepspeling al gecontroleerd?? Is een bekend euvel bij deze klachten..
Of de gloeibougies..

garageburgwal 0
badge

16 jaar

yup de klepspeling is net gesteld en de gloeibougies heb ik zo n 2 maanden geleden vervangen ik zit echt met n luchtprobleem kan het alleen niet echt vinden...

zijn er nog andere manieren dat er lucht in het systeem kan komen want een lekje kan ik niet echt vinden..

tnx voor de reactie ik heb de luchtprobleem opgelost. Mijn terugslagklep van de pomp was niet meer zuiverwerkend. Ik heb net achter de pomp een terugslagklepje geplaatst op de leiding. Het geheel op druk gezet en het start koud weer als een trein.......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.