auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio: vergrendeling motorkap Clio II

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V

Help ! de kabel van de motorkapvergrendeling van de Clio van mijn dochter is gebroken.
Ik ben al dagen zelf bezig om een manier te vinden hoe ik de motorkap kan openen. ook de dealer heeft geen oplossing.
Wie o wie heeft raad of kan mij hierbij helpen ??????

Geplaatst door

Thessa08 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de kabel gebroken is, maar alles kan natuurlijk.
Misschien zit de handel voor het open maken op het einde van zijn slag,als je dat ding demonteerd
kun je hem bij stellen zodat weer los gaat.
succes Teunissen.

teunissen 0

16 jaar

[quote=teunissen]Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de kabel gebroken is, maar alles kan natuurlijk.
Misschien zit de handel voor het open maken op het einde van zijn slag,als je dat ding demonteerd
kun je hem bij stellen zodat weer los gaat.
succes Teunissen.[/quote]
De binnenkabel kun je zo eruit trekken. je kan zien dat hij losgeraakt is van de " hendel" om de kap te openen.
bedankt voor je bericht

Thessa08 0

16 jaar

Ja dan is het inderdaad een probleem, ik vind het alleen vreemd dat er niet
meer renault freeks hebben gereageerd, want dit zal niet de eerste auto zijn.
En de dealer weet ook niets???????? Raar.
Goed we wachten maar af misschien komt er nog iemand met een idee.
Groet Teunissen

teunissen 0

16 jaar

Hoi Teun, mijn oudste dochter kwam langs, pakte een tang en heeft toen de grille in stukken geknipt en verwijderd.
Toen kon ik met sleuteltje 10 aan de onderkant van de motorkap 2 boutjes steeds een klein stukje losdraaien.
in 3 kwartier was hij open ! binnnenkabel was doorgesleten.
groeten

Thessa08 0

16 jaar

Kijk, dat er niemand verder op heeft gereageerd, knap opgelost!!
Groet teunissen.

teunissen 0

16 jaar

Je schreef "... dit zal niet de eerste auto zijn ".
Nou, dat klopt aardig.
Probleem is dat (1) die sluiting te licht is geconstrueerd en (2) als je hem niet vaak genoeg smeert vast of, nog erger, gedeeltelijk vast gaat zitten.

Maar nu komt het ECHTE probleem: je trekt, als consument, in de auto de motorkap open (tbv ruitensproeier vloeistof bijvullen of zo) maar dit heeft geen effect, sluiting werkt kennelijk niet en kap gaat niet los.
Dan denk je 'het wil niet' en je gaat weer autorijden.

Echter dan kan het zijn dat doordat het slot toch wel ietsje open is gaan staan maar nog klemt.
Doordat de auto nu gaat rijden en de carrosserie ietsje tordeert gaat de sluiting alsnog open !!!!!

Geeft niets, zou je zeggen, omdat de motorkap nu in zn 2e vergrendelingstaat staat en daardoor niet geheel open kan klappen.
Echter, nu komt het 2e probleem, de vergrendeling is zo licht uitgevoerd dat hij kan openbuigen door de rijwinddruk/passeren vrachtauto o.i.d. .

In Engerland was dit even geleden een grote rel.
Enkele 10-tallen Clio-2 rijders is overkomen dat de motorkap opengeblazen werd en tegen de voorruit knalde.
BBC-2 liet dit verhaal op TV zien en drong bij de Renault-importeur op een motorkapsluiting-modificatie aan.
De Renault fabriek vond dit onzin.

Wat nog erger is, is dat dealers niet door Renault op de hoogte gebracht zijn van dit zwakke punt en niet weten dat goed smeren van de motorkapsluiting de narigheid zoals omschreven, of zelfs (ernstige) ongelukken, kan voorkomen.
Hoezo arrogante Fransen.

Ful 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.