auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio: Verbrandingsprobleem cilinder 4 1.5DCI

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 DCI

Goedendag,

Heb hier een clio staan die een nieuwe distributieset heeft gekregen. Dit is mis gegaan met monteren (krukas zonder spie) alles nu op tijd gezet en motor gestart. Die sprong in storing (verbrandingsprobleem cilinder 3) liep dus in noodloop. Alles gecontroleerd injector van cil 3 omgezet naar 4 en probleem ging mee alleen nu op 2 cilinders deze storing. Als je stekker er af haalde van injector 3 en 4 gebeurde er ook niks. Compressie gemeten die was van 3 en 4 iets minder. Kop er afgehad en twee kleppen hadden zuiger geraakt. 2 Nieuwe kleppen gemonteerd. Alles in elkaar compresie nu goed alleen zelfde probleem. Nu injectoren van 3 en 4 naar cil. 1 en 2 en nu start hij helemaal niet meer heb code's van injectoren wel geprogrameerd. Alle sensoren gecontroleerd nokkenassensor en toerentalsensor beide goed,toen de motor nog liep was scoop beeld van injectoren ook goed zelfs op 3 en 4 terwijl hij niet echt op die cilinders liep. Idee?

Groet gerrit

Geplaatst door

klopstra (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je er misschien wat aan als je mijn berichten leest van 17 0kt 2007 over motorschade pag 3 derde van onder met ook een K9k motor. Uiteindelijk toch ook de injektoren met hun lange nummers ingeleerd.

jjbalmszonen 0
badge

16 jaar

is de spie van nokkenas tandwiel niet afgebroken?

abc 0
badge

16 jaar

Bedankt arnold toch is mijn probleem erg vaag. Auto kwam goed rijdend binnen. Alleen nu na de distributieriem is het mis. Monteur van ons had krukas verdraaid zonder de poelie erop dus krukas los van de riem en had hierbij de krukas een paar keer verdraaid. Ook in de mate dat de kleppen de zuiger hadden geraakt. Toen de kop er af was kon je zien dat 2 kleppen zuiger hadden geraakt maar niet dat ze krom waren. Toch 2 nieuwe kleppen erin. Maar oorzaak blijft toch zelfde verbrandings probleem bij cilinder 3 en 4. En nu ik injectors heb omgewisseld doet ie niks meer. En nokkenaspoelie spie heb ik ook gecontroleerd is ook goed.

klopstra 0
badge

16 jaar

Vandaag injectoren laten testen en die waren alle 4 nu kapot!!!! Nieuwe besteld en die komen morgen. Dus even afwachten maar blijft wel erg vreemd!!

klopstra 0
badge

16 jaar

kijk dan ook even of er geen slijpsel in je brandstoffilter zit.
Als dat zo is heb je een groter probleem dan je denkt.

sjaak r 0
badge

16 jaar

Heb je je nog laten uitleggen hoe het kan dat er 4 injektoren nu stuk zijn?, wat gebeurt daar dan mee als ze vooraf geen problemen gaven, niet zijn laten vallen, beschadigd of wat voor rede dan ook, of zou het toch met goed inleren te maken kunnen hebben? Ik vind dit zo rigoreus om ze alle 4 te vervangen. Wat voor bewijs heb je?

jjbalmszonen 0
badge

16 jaar

Heb je helemaal gelijk in! Heb alles gecontroleerd op slijpsel en contact gehad met ervaren diesel bedrijf in harderwijk. Was geen slijpsel te vinden en een echte oorzaak is er nog niet. Al met al blijft dit zeer vreemd injectoren zijn er wel uit geweest maar met zorg behandeld. Dus ik begon ook al wat te twijfelen over de test die ze gedaan hebben op injectoren. Maar ik krijg de nieuwe vanmiddag hoop ik. En zal daarna ook uitzoeken hoe en wat want dit is zeer vreemd.

klopstra 0
badge

16 jaar

Probleem is nu nog steeds weg met 4 nieuwe injectoren. Auto rijdt goed. Oorzaak blijft nog steeds erg vreemd.

Bedankt voor reacties.

klopstra 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.