close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: MAP-Sensor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo
Wie kan mij vertellen waar onder de motorkap de Map-Sensor zit. En hoe ziet dat ding eruit.
Ik ben namelijk a technisch.

zie jullie antwoorden graag tegemoet,

Gr. Luuk

Geplaatst door

luuk6730 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je a-technisch bent wat ben je dan met de MAP sensor van plan?

Ziet eruit als een zwart doosje met een slangetje eraan. Zit waarschijnlijk tegen het schutbord (dus de achterwand).

AS1 235

17 jaar

Nieuwschierigheid Nou ik ben er niks mee van plan maar ik lees wel een dat er een scheurtje in het vacuum slangetje kan zitten. zie ook mijn vraag Senic 2000 gedateerd op 19 augustus 2007 om 22:58 uur (luuk6730)
graag je reactie op mijn vraag.
Alvasr bedankt

luuk6730 0

17 jaar

links tegen schutbord
Als je er voor staat rechts: )

sjaak r 0
badge

17 jaar

Hallo Sjaak,
Misschien weet jij de oplossing op deze vraag:

Reanault senic 1.6 16 v b.j. mei 2000 trekt een Caravan merk Home car 38

Renault Senic caravan home car 38 750 kg leeg / geladen 1050 kg

Na +/- 350 km begint de auto bij een snelheid van 100 km in te houden(hikken)
Wat overigens maar 1 keer gebeurde na 80 km verder gereden te zijn deed hij het weer en voor als er vermogen moest worden geleverd bijvoorbeeld heuvel op. Als de auto zonder caravan reed totaal geen problemen.
Op de terug weg na 150 km begon de auto weer in te houden als ik dan het gas los liet en daarna weer voorzichtig gas gaf kwam hij weer op toeren (gemiddeld bij 3000 toeren gereden). Op een gegeven moment trok de auto het helemaal niet meer langs de kant gezet en voordat de auto stil stond was de motor al uit daarna weer starten en dan was er niks aan de hand en na een tijdje begon het probleem op nieuw. Als je de auto weer gebruikte bijvoorbeeld na een lange pauze meer dan een halfuur stil gestaan dan was er geen vuiltje aan de lucht dan kon je wel een behoorlijke lange tijd door rijden tot dat de zelfde problemen weer terug kwamen. In Nederland de wegenwacht er bij gehaald die kon ook niks vinden dacht eerst een relais van de brandstof filter dat die misschien te warm geworden was maar dat was het ook niet verder gereden naar een volgende parkeerplaats met de wegenwacht achter mij aan en toen nog een gekeken naar het relais maar ook niks toen heeft hij de helpdesk gebeld van de ANWB die dachten dat misschien onder bij de hendel waar je de motorkap mee los maakt een elektrische schakeling zit voor de benzinepomp dat die misschien te warm was geworden maar dit bleek ook niet.
De WW dacht dat de elektrische bedrading of zekering of relais te warm worden waardoor je een storing krijgt en waardoor de brandstof pomp gaat haperen. Ook zei hij dat dit moeilijk uit te zoeken was mede daar door als je de caravan er achter hebt toch eerst een behoorlijk eind moet rijden voordat zich de problemen voordoen. En ook tevens gezien als je zonder caravan rijdt er zich dan geen problemen voor doen.

Vorig jaar totaal geen problemen gehad zowel in de bergen ( Vogezen, Jura)als op de autoweg (110 km )

Wie kan mij hier mee helpen

Gr, Luuk

luuk6730 0

17 jaar

bij een 16v zit de map sensor rechtstreeks in het inlaatspruitstuk zonder slang.denk dat er een slechte bobine tussen zit

abc 0
badge

17 jaar

[quote=abc]bij een 16v zit de map sensor rechtstreeks in het inlaatspruitstuk zonder slang.denk dat er een slechte bobine tussen zit[/quote]
je hebt gelijk
niet goed opgelet

sjaak r 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.