Renault Megane: Megane 2 2005 Dci 15 Luchtverotreinigingslampje

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 15 DCI

buitentemperatuur -7
Plots ging het luchtverontreinigingslampje branden.Herhaaldelijk gestopt. In het terugrijden ging het plots terug uit.
Een paar weken geleden is wel de distributie kit en waterpomp vernieuwd.
Wat kan de reden zijn bij een 15dci motor?
bedankt bij voorbaat!
del moral

dupl-u-31709-5dd14a3d62d53+del moral

Geplaatst door dupl-u-31709-5dd14a3d62d53+del moral (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

abc (0) PRO, 13 jaar geleden

als ie alleen brand als ie koud is waarschijnlijk een defecte gloeibougie

dupl-u-31709-5dd14a3d62d53+del moral (0), 13 jaar geleden

Bedankt Abc, dus mijn gloeibougies in de gaten houden.
Ik heb nu 106.000 km, zou je ze bij een eventuele vervanging ze alle 4 vervangen.
grjes del moral

dupl-u-31709-5dd14a3d62d53+del moral (0), 13 jaar geleden

De gloeibougies zijn vandaag uitgemeten en zijn goed.Luchtverontreinigings- en service lampjes blijven branden.
Ik ben geen technieker, maar ik hoop dat dit niets te maken heeft met het vervangen van de distributieriem 1maand geleden(1500 km mee gereden)
De wagen start en rijdt normaal.Wie kan mij nog wat raade geven?
GRJES DELMORAL

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Uit laten lezen bij de dealer, dan weet je meer.

abc (0) PRO, 13 jaar geleden

idd uit lezen en de storings code;s opschrijven zodat je ze hier kubt melden

Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden

Distributietiming in orde?

dupl-u-31709-5dd14a3d62d53+del moral (0), 13 jaar geleden

Vandaag laten uitlezen en het was de EGR klep die volledig vervuild was.Op de bevestiging dat ze het in orde mochten brengen is er een nieuwe EGR unit geplaatst.Prijs 146,01 en 16,80 werk en 2,90 millieu heffing en 21 % BTW= 200,51 euro.
Op mijn vraag of die ook kon gereinigd worden,kreeg ik als antwoord dat ik dan binnen 14 dagen hetzelfde probleem had.
Bedankt folks voor uw hulp.
grjes delmoral

Bas_petiet (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de egr zo erg vervuilt is reinigen idd geen oplossing meer, deze zit dan inwendig helemaal dichtgekoold.

dupl-u-31709-5dd14a3d62d53+del moral (0), 13 jaar geleden

Egr klep is op een eenvoudige manier volledig gereinigd en ziet er als nieuw uit.
1.Het mechanisch gedeelte een paar dagen in motorontvetter gezet,en wat loskwam met een tandenborstel verwijderd,op de bodem van het bokaaltje was de motorontvetter al een heel papje geworden van het losgekomen roet .
2.Daarna een 5 tal keren ingespoten met ovenreiniger van het kruidvat(ongeveer 2 euro), gekuist met een tandenborstel en tussen 2 beurten in steeds afgespoeld
met water.Dit herhaald tot het wit schuim van de ovenreiniger niet meer vervuilde.Duur ongeveer 30 minuten en klep ziet er als nieuw uit.
Dit kan U een kleine 200 euro besparen

abc (0) PRO, 13 jaar geleden

toch wel de tandenborstel weg gegooit hoop ik????? ;-)

sgm (0), 13 jaar geleden

Die tandenborstel zou ik mooi bewaren voor de volgende vuilbek :-)

Voor een garage is de tijd om het schoon te maken te duur en de betrouwbaarheid van het onderdeel kan verminderd zijn. Dus die vervangen de klep zodat de klant niet 2 weken later weer een probleem heeft. Maar als je zelf handig bent en het niet erg vind dat je het risico loopt dat ke twee weken later weer problemen hebt, is het het proberen waard.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.