Mijn megane was altijd snel, gewoon in zijn 3e versnelling een bocht oppakken en vanuit koppel accelleratie! Dat lukt nu niet meer (na montage van de nw turbo)
De klacht is dat ik pas bij 3000 toeren echt koppel voel; onderin gebeurd er weinig!
Reparaties:
Nadat de turbo kapot is gelopen, vervangen door een nw; ook is de intercooler vervangen (geen effect), de slangen van de turbo/intercooler zijn niet lek.
De distributieriem plus rollen zijn vervangen. De auto heeft 219000 km gereden.
Gisteren de auto weer uit laten lezen, geen foutmeldingen; alleen regeneratiefilter niet gereinigd stond in de computer??
De monteur heeft de slangen die de wastegate bedienen veranderd, deze bleken niet goed te zitten; sindsdien heb ik bij veel toeren wel trekkracht.
Dus de turbo doet het dan wel goed.
De luchtmassameter en EGR klep zouden geen storing aangeven.
Vraag:
OP welke manier kan ik de turbodruk bij lage toerentallen verhogen? of wat kan er nog kapot zijn.
Omdat ik de intercooler ook al voor niks heb vervangen, wil ik niet zomaar weer onderdelen kopen zonder resultaat.
Henk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kun je door iets te doen de druk verhogen? NEE, behalve repareren wat defect is.
Die intercooler had al vervangen moeten worden toen de turbo werd vervangen.
Dit om te voorkomen dat metaal deeltjes van de defecte turbo die in de interciooler zitten de motor in gezogen worden.
Ik hoop dat je motor inwendig niet beschadigd is.
Ga met een datalogger rijden en dan kun je precies zien wanneer de turbo inkomt en de stand van de parameters en sensoren checken tijdens het rijden.
Nu word het kastje eraan gehangen en zien geen storing en zeggen dan de auto is goed.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar