Ik ben bezig met een megane automaat.
Wanneer de wagen warm is, zijn er eigenlijk geen problemen.
Het enige probleem is dat de wagen s'morgens bij de eerste rit na ongeveer 1 - 2 km rijden in storing gaat.
De automaat schakeld dan een versnelling terug en blijft hierna slecht schakelen, of blijft erg lang in een hogere versnelling hangen zonder terug te schakelen.
Nadat de wagen even afgezet is en opnieuw gestart wordt is het beter.
Na uitlezen is er de foutcode 4G - oil pressure regulation (memory).
Deze foutcode komt na reset weer dagelijks terug, na de eerste rit en wissen van de code, komt deze dezelfde dag niet meer terug.
Wanneer de wagen eerst wordt warm gedraaid blijft het probleem uit.
Bakolie is meerdere malen ververst, waar moet ik het probleem zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In de versnellingsbak zit een hydraulisch blok. Meestal is de klep die de druk regelt defect. In sommige gevallen moet het ganse blok worden vervangen.
Hydraulisch brein moet er uit, er zit een soort pakking in met een compensatie gaatje, deze gaat schuiven waardoor de druk niet meer klopt, met deze foutcode tot gevolg.
Vervang ook gelijk de electroklepjes in het hydraulisch brein
Je bedoelt dat ik weer het complete blok aan de voorkant van de bak met al die torxboutjes moet demonteren?
Kun je ook met een tekening of een linkje aangeven waar precies naar te kijken of waar op te letten?
BVD.
Ja dat blok, nee een tekening heb ik niet, en mag ik ook NIET geven, ivm copyright.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar