close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault KANGOO: Misfires van een van de bobines

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: K4M B7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 70

Dag,

Een half jaar geleden is er een bobine vervangen omdat deze versleten was. Het betreffen oude Sagem Pen-bobines.
De garage heeft er 1 vervangen uit kosten oogpunt.

Nu begon de motor weer op 3 poten te lopen, dus ik dacht, laat ik maar gelijk alle 4 vervangen. Omdat ik nu heb gezien hoe het moet, dacht ik, dat kan ik ook zelf. Dus via internet wat research gedaan, en 4 Valeo bobines gekocht.

Waar de motor eerst nog wilde starten, wilde de motor na het vervangen helemaal niet meer aanslaan.
Daarna alle bobines door elkaar gegooid, en als een puzzeltje net zolang gewisseld, totdat de motor weer aansloeg.
De motor loopt nu goed, dus weer op 4 poten. En ik heb het idee dat hij lekkerder draait dan ooit. Er zitten nu 3 nieuwe Valeo's in, en nog 1 oude.

Wel is er nog 1 gek probleempje. Soms start de auto even niet. Dan blijft de startmotor lopen. En pas als ik de 4e keer start, dan slaat hij opeens aan, en werkt hij goed. Ook als ik daarna weer start, gaat het prima. Dit probleem had ik voorheen niet. Kan dit een resultaat zijn van het vervangen van de bobines? Of is er een kans dat een van de nieuwe toch niet lekker is.

Goed, het is een beetje een vaag verhaal. Ik krijg maar niet een concreet verhaal, want het is steeds een beetje anders.
Tips zijn zeer welkom!

Bert

Geplaatst door

bbredewold (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bdp sensor is een verdachte in dit verhaal .

Wie kan mij vertellen waar deze zit?
Ik vermoed aan de rechterkant van het blok... maar waar?

bbredewold 0

7 jaar

Dieper kijken. Hij bevind zich bovenop het koppelingshuis (stuk tussen motor en versnellingsbak) tegen de motor aan.
Het is een sensor die naar het vliegwiel 'kijkt', dus in die regio moet je het zoeken.

Hij ziet er ongeveer zo uit:


http://media6.marktnet.eu/20470890-e5be5...

RPJdeWeert 0

7 jaar

Hmm. Er zit zoals je ziet een heleboel leidingwerk voor... Ook voor de koelvloeistof geloof ik, die kan ik denk ik beter niet lostrekken? Of gewoon doen...?

Ik heb een automaat, en het lijkt alsof het daar extra moeilijk te vinden is, lees ik ook op andere sites. Maar kan geen foto's of filmpjes vinden van de exacte locatie van het ding...

bbredewold 0

7 jaar

Oke, dat aluminium blok waar die dikke koelslangen op aangesloten zitten, is het thermostaathuis. Daar zit hij precies onder.
Hij zit een beetje ver weggestopt, maar als je de slanghouders eens losmaakt (niet de aansluitklemmen!) dan kun je de slangen wel wat bewegen zodat je meer zicht hebt. Hij zit met 2 M6 boutjes (dopmaat 10) vast.

RPJdeWeert 0

7 jaar

Let wel op dat deze sensor 2 draden heeft en als je deze verwisselt hij niet loopt....

Hmm. Bedankt allen, maar het valt erg tegen. Zie foto.
Ik zie hem zitten, maar er zit nog steeds leidingwerk voor. Ik zou dan die slang moeten loshalen, maar volgens mij loopt daar koelvloeistof door. En áls die dan al los is, moet ik die hele elektraboom ook nog loshalen.

Als jullie het inschatten, dus dit te doen voor mij? (Iemand die eigenlijk geen autokluservaring heeft?)

bbredewold 0

7 jaar

... en de foto

bbredewold 0

7 jaar

BDP Sensor is vervangen, startprobleem is opgelost :) (Wel laten doen, ik kon er echt niet goed bij...)

bbredewold 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.