deze auto heeft na vervangen turbo,MAP sensor,reinigen EGR het probleem dat als je boven de 4000Rpm komt het MM lampje oplicht en dan niet meer vlot door trekt.
na uitlezen krijg ik de foutcode DF199 welke Mapsensor inhoud(volgens WOW van Wurth)maar deze is al vernieuwd.vandaag nog 1x egr gereinigd omdat hij rond de 2000Rpm
begon te "halen" dit probleem is nu weg....
iemand nog iedeen ?????
B.v.d.Peter.
Geplaatst door PHperformance (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
garageburgwal (0) PRO, 14 jaar geleden
Intercooler lek?
SciroccoGT (0) PRO, 14 jaar geleden
Hoe is het met topics die nog niet beantwoord zijn.... loopt je Ford Fusion al. het is wel zo fijn als je ons de problemen ook bekend maakt als ze opgelost zijn
PHperformance (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=SciroccoGT]Hoe is het met topics die nog niet beantwoord zijn.... loopt je Ford Fusion al. het is wel zo fijn als je ons de problemen ook bekend maakt als ze opgelost zijn[/quote]
Fusion Liep inderdaad.....
probleem bleek nokken van de nokkenas verdraaid van 3 cilinders......
PHperformance (0) PRO, 14 jaar geleden
inlaat compleet afgeperst..geen lekkages.
krijg steeds codes DF199(turbo laaddruk sensor circuit en DF301 luchtinlaat circuit..
zou de EGR klep toch stuk kunnen zijn.......
maar siroccoGT weetvast het antwoord.......
abc (0) PRO, 14 jaar geleden
controleer de kabels een goed die in de stekker zitten van de laad druk sensor deze zit in de inlaat pijp van intercooler naar inlaat .hier wil wel eens een kabeltje van door schuren
PHperformance (0) PRO, 14 jaar geleden
bedrading laadruk sensor 3st. geheel tot aan computer gecontroleerd/doorgemeten.
alle stekkers ingespoten met contactspray...
nog geen resultaat..
Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden
Wat is je turbodruk op het moment dat de storing zich openbaart?
PHperformance (0) PRO, 14 jaar geleden
turbodruk loopt op tot 2.5bar das vrij hoog denk ik ???
weet iemand de juiste waarde?
Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden
Ik zou je probleem dan zoeken in de turbo of de aansturing daarvan.
SciroccoGT (0) PRO, 14 jaar geleden
vacuumpomp misschien net als bij een movano. dat de turbodruk niet meer afgeregeld wordt ofzo??
hoeveel onderdruk meet je in je vacuumsysteem
Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=SciroccoGT]vacuumpomp misschien net als bij een movano. dat de turbodruk niet meer afgeregeld wordt ofzo??
hoeveel onderdruk meet je in je vacuumsysteem[/quote]
Geen vacuum is geen turbodruk.
Variabele geometrie blijft hangen of turbodrukklepje is defect. Als het klepje defect is, dan heb je meestal geen vermogen.