close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: MM lamp aan/houdt in

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9DCI euro2000

deze auto heeft na vervangen turbo,MAP sensor,reinigen EGR het probleem dat als je boven de 4000Rpm komt het MM lampje oplicht en dan niet meer vlot door trekt.
na uitlezen krijg ik de foutcode DF199 welke Mapsensor inhoud(volgens WOW van Wurth)maar deze is al vernieuwd.vandaag nog 1x egr gereinigd omdat hij rond de 2000Rpm
begon te "halen" dit probleem is nu weg....
iemand nog iedeen ?????

B.v.d.Peter.

Geplaatst door

PHperformance (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Intercooler lek?

garageburgwal 0
badge

15 jaar

Hoe is het met topics die nog niet beantwoord zijn.... loopt je Ford Fusion al. het is wel zo fijn als je ons de problemen ook bekend maakt als ze opgelost zijn

SciroccoGT 0
badge

15 jaar

[quote=SciroccoGT]Hoe is het met topics die nog niet beantwoord zijn.... loopt je Ford Fusion al. het is wel zo fijn als je ons de problemen ook bekend maakt als ze opgelost zijn[/quote]
Fusion Liep inderdaad.....
probleem bleek nokken van de nokkenas verdraaid van 3 cilinders......

PHperformance 0
badge

15 jaar

inlaat compleet afgeperst..geen lekkages.
krijg steeds codes DF199(turbo laaddruk sensor circuit en DF301 luchtinlaat circuit..

zou de EGR klep toch stuk kunnen zijn.......

maar siroccoGT weetvast het antwoord.......

PHperformance 0
badge

15 jaar

controleer de kabels een goed die in de stekker zitten van de laad druk sensor deze zit in de inlaat pijp van intercooler naar inlaat .hier wil wel eens een kabeltje van door schuren

abc 0
badge

15 jaar

bedrading laadruk sensor 3st. geheel tot aan computer gecontroleerd/doorgemeten.
alle stekkers ingespoten met contactspray...
nog geen resultaat..

PHperformance 0
badge

15 jaar

Wat is je turbodruk op het moment dat de storing zich openbaart?

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

turbodruk loopt op tot 2.5bar das vrij hoog denk ik ???
weet iemand de juiste waarde?

PHperformance 0
badge

15 jaar

Ik zou je probleem dan zoeken in de turbo of de aansturing daarvan.

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

vacuumpomp misschien net als bij een movano. dat de turbodruk niet meer afgeregeld wordt ofzo??
hoeveel onderdruk meet je in je vacuumsysteem

SciroccoGT 0
badge

15 jaar

[quote=SciroccoGT]vacuumpomp misschien net als bij een movano. dat de turbodruk niet meer afgeregeld wordt ofzo??
hoeveel onderdruk meet je in je vacuumsysteem[/quote]
Geen vacuum is geen turbodruk.

Variabele geometrie blijft hangen of turbodrukklepje is defect. Als het klepje defect is, dan heb je meestal geen vermogen.

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.