close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace 2.0 i 8V: Motor Espace (2.0 i 8V) trilt bij bepaald toerental, klepspeling

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 i 8V

Bij (iets stevig) doortrekken heel irritante resonantie hoorbaar in de auto.
Dealer stelde vast dat achterste motorophanging 'op was'.
Ik stelde dat de 1e uitlaatbocht wel erg krap over de brug (waar remleiding bovenop loopt) is afgesteld. Hier zit ook weer een beschermkapje (hitteschildje). Mijn idee: bij optrekken kantelt de motor en komt de uitlaat tegen hitteschild.
Nee zei de dealer: motorsteun... Dus ik 100,- ! neergelegd voor een kunstzinnig stuk aluminium met 2 rubbers, (langwerpig).
Ik onder de auto, steun vervangen. (oude ziet er nog goed uit...) testrit: en ja hoor: nog steeds resonantie :(

Toen hitteschild eraf gehaald: en ja hoor: verse inslijtmarkeringen. Hitteschild eraf gelaten en de brug, mooi schoon/vetvrij gemakt en aluminiumtape (dure kacheltape dus dat zit wel goed) dubbel over remleiding geplakt.

En je raadt het al: nog steeds resonantie! Inmiddels had ik wel alle ophangingen en steunen nagetrokken zowel aan de motor als aan het chassis.

Nog eens een testrit. Nu niet alleen eens stevig doorgetrokken maar simpelweg in zijn 1 op toeren gezet, (zal een km of 30/uur zijn geweest) dus zonder echte 'spanning' op de motorophanging: veel resonantie.

Auto stil gezet en neus en oren onder de motorkap en op toeren met de hand, (toerental weet ik niet: want die zit er niet op!! Heeft iemand zo een digitaal dingetje voor me?). Resonantie kan ik dan niet echt horen (ook niet als ik in de auto zit) maar ik hoor volgens mij wel wat veel kleppengeluid. Kan ook wel want ik kom er eigenlijk pas net achter dat ie geen hydraulische kleppen heeft! En ik heb er zeker al zo een 100.000 km mee weg gereden, (probleemloos hoor, over mazzel gesproken).

Anywhay nu wil ik die klepen wel gaan stellen. Of schatten jullie anders in?

Wat is de klepspeling van de in- en uitlaat en moet dit warm of koud worden gesteld? En hebben jullie misschien nog handige tips vor dit kleppen stellen, bijv. iets niet vergeten te doen etc etc.

Alvast bedankt voor jullie info, dit wordt gewaardeerd !

gr. Ruud

Geplaatst door

Ruvio (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dag ruvio,
laat ik nu precies hetzelfde probleem te hebben met dezelfde auto,
ik heb dus ook aan dat hitteschildje gedacht,was het ook niet,
drukgroep vervangen,nog niet opgelost,
powerriem gespannnen,
andere katalisator gemonteerd,
versnellingsbak vervangen door een revisie(was kapotgelopen)
ik dacht dus misschien dat dit hier ook mee verholpen was,
maar nee hoor,
het is echt irritant,nu moet ik wel behoorlijk doortrekken voordat hij
gaat resoneren(ong.100km in de 3e bijvoorbeeld)
maar ja het hoort toch niet,want het lijkt of de hele auto uit elkaar
rammelt.
is er misschien al een oplossing?

alvast bedankt voor de reacties!

mvg bart

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.