close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Master 2006: Motor heeft geen kracht

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: VF1EDCSG632881501, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 140

Motor heeft geen kracht. Op vlakke weg kan ik niet in de 5e of 6e versnelling rijden. In heuvels al gauw terug naar 2. Lastig nu in Noorwegen. Daarnaast ruikt de motor erg als je tussen 40 en 60 rijdt en steeds moet schakelen.Op weg naar Noorwegen was dit euvel ook al en leek grotendeels verholpen door een garage in Groningen. Ze hebben daar de motor uitgelezen (geen storingen) en brandstoffilter, luchtfilter en luchtmassameter vervangen. Op de snelweg leek het ok, maar nu in Noorwegen is het weer mis. De gedachte aan een vervuilde EGR klep is verworpen, omdat er geen waarschuwingslampje brandt.
Wat kan de oorzaak zijn?

Geplaatst door

Ballade (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja, dat wordt wel heel erg gokken zo, zou en toch eerst weer uit laten lezen en liefst rijden met een tester eraan om te kijken wat er mis gaat. dat het lampje niet brandt, zegt niet zoveel.
Geen renault of opel dealer in de buurt?

Lijkt mij meer een verstopte katalysator.

Pablo2022 0

2 jaar

Turbo en intercooler vervangen.

Ballade 0

2 jaar

Ik heb vorige week van onze Opel Meriva 1.7 diesel de EGR klepstang schoon gemaakt en hij rijdt weer perfect.
Wij wonen in bergachtig gebied in zuid Frankrijk en daar kwam ik inderdaad ook de berg niet meer op.
Enkele weken daarvoor had onze Toyota Auris diesel hetzelfde probleem. Daarvoor had ik bij voorbaat een nieuwe klep besteld en vervangen. Ook daar was het terugvallend vermogen en zwarte rook geen probleem meer.

JanNL_FR 0

2 jaar

de regelklep van de turbo deze bevind zicht links bij de ecu deze willen nog al eens stuk gaan of meten of daar wel voldoende vacuüm aanwezig is kan ook zijn dat de harde leiding naar de turbo verstop zit zelf heb ik dat ook al eens mee gemaakt dat de turbo te weinig of geen vacuüm krijgt. moet je eens voelen naar een stukje gereden te hebben of dat vacuumklepje niet overdreven warmer is dan de rest van de onderdelen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.