Bij het rijden op de snelwegen in Duitsland, Oostenrijk en Italie had de motor geen trekkracht meer.
Historie:
1) Motor heeft geen trekkracht meer / lampje "electronisch probleem" op dashbord gaat branden / dashboard toont melding "inspuitsysteem defect"
2) Garage stelt vast dat het inlaatspuitstuk een barst vertoont / inlaatspruitstuk vervangen.
3) Motor heeft nog steeds geen trekkracht. Na eindeloos optrekken kan de auto kan tot 150 km/u komen. Rond de 2500 toeren komt de auto nog
een beetje vooruit. Onder die toeren en daarboven is het hommelus.
Na uren gereden te hebben (ik denk dat de motor echt warm moet zijn) komen het "electronisch probleem" lampje en de melding "inspuitsysteem
defect" op display. Nu komt de auto ook in noodloop. Na stoppen en starten verdwijnen meldingen en noodloop. Nog steeds geen trekkracht.
Foutcode is uitgelezen in Duitsland en later in Nederland: Fehlercode 6165 / (FC-Org.DF078): Ladedruck-begrenzung / function fehlerhaft.
Laatste garage heeft de melding gewist en geprobeerd te achterhalen onder welke omstandigheden deze zich weer voordoet, zonder te weten dat
je daarvoor eerst een uur of anderhalf op de snelweg zo hard moet rijden als de auto nog kan (dus niet in Nederland) en dan heb je nog geen
zekerheid dat de code dan weggeschreven wordt. Foutcode zit dus nu niet meer in het geheugen. Garage zou de foutcode graag door een Renault
dealer willen laten analyseren, maar ja, zonder code -> geen analyse.
Verder: olie blijft prima op peil, geen rookpluimen uit de uitlaat.
Wat kan er aan de hand zijn? Hoe verder met de analyse wat er aan de hand is, zonder in Duitsland op de snelweg zo hard mogelijk rondjes te gaan rijden tot ik "geluk" heb en de melding zich weer voordoet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als een luchtmassameter maar zal in de storingscode moeten duiken om tot een beter antwoord te komen.... Kan ook zijn een EGR klep, turbo/ turbo toebehoren intercooler/sensor enz enz....
Ik denk dat er eerst eens simpele handelingen gedaan moeten worden, zit de turbo vast, wat is de turbodruk tijdens het uitlezen op de clip, wat zijn de waardes van de luchtmassameter, wat is de stand van de egr klep tijdens rijden.....
Je zult hem toch naar een goede renault monteur/garage moeten brengen voor een diagnose...
Met vriendelijke groet,
De garage is bezig met de diagnose. Ik houd jullie op de hoogte............
15 jaar
Er is regelmatig met de Espace gereden, maar de foutmelding komt er zo met de huis/werk afstanden niet in.
Inmiddels is de turbo los genomen. De melding Ladedruck-begrenzung / function fehlerhaft wijst een beetje in die richting. Maar de turbo is helemaal in orde. Vervolgens is de auto naar een Renault dealer gegaan, om daar in de computer te kijken....... Geen afwijkingen te zien.
Nu is een andere luchtmassameter besteld met het doel die in te bouwen en te kijken of de trekkracht dan beter is......
15 jaar
De luchtmassameter zit nu in de esapce. en de motor trekt in de lagere toerentallen beter. In de hogere toerentallen is het nog steeds slappe hap. Na minuten lang op de duitse autobahn met het gaspadaal op de plank te hebben gezeten, komt er een 170 km/h op de teller. Maar sneller wil hij niet. Dat moet toch beter kunnen ..... ? ..... Iemand een idee?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar