close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault 19: Motor houdt in!

Bouwjaar: 1992

Sinds een tijdje heeft mijn renault 19 1.8 16v u9 uit 1992 last van de volgende symtomen:

Het probleem gebeurt alleen als je de auto net gestart hebt en zowel met een koude en warme motor.
Als je weg rijdt en het gas intrapt dan maakt de auto toeren en rijdt zonder problemen weg. Als je dan heel even geen gas meer geeft en je laat het gaspedaal iets terugkomen, dan houdt de motor opeens in. Als je dan weer gas geeft dan houdt de motor nog steeds in en trekt niet op. Pas als je een aantal tellen het gaspedaal in blijft houden, dan opeens pakt de motor weer en maakt weer toeren en trekt (met een flinke schok) op.

Wat is hier aan de hand?
Ps. Hij heeft net een grote beurt gehad...

Groet Rogier

Geplaatst door

Stappers (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de boel uitlezen en afstellen is maximum 10 minuten werk,spijtig dat ik zo ver woon anders deed ik het voor u even.
groetjes

Van11714 0
badge

18 jaar

voor de beurt had ie dit probleem ook al ?

pieterp9094 0
badge

18 jaar

Nope...voor de beurt geen problemen.

Stappers 0

18 jaar

Ik vermoed iets met de ontsteking niet in orde. Zijn er bougies vervangen of zo, hier zou ik het in gaan zoeken of anders even overleggen met diegene die die beurt toen gedaan heeft (als je het niet zelf hebt gedaan).

pieterp9094 0
badge

18 jaar

zou de auto eerst is uitlezen,dat brengt veel duidelijkheid.is net of de ontsteking of brandstoftoevoer tijdelijk uitvalt,zou de relais is nazien en ook de gaskleppotentiometer(rood blokje op gasklep)opgepast niet losmaken anders moet met dat terug afstellen(waarde tussen 8 en 13 met xr25)kijk ook is goed of hij nergens geen valse lucht zuigt.groetjes

Van11714 0
badge

18 jaar

Bedankt allebei!
Het is trouwens ook nog zo dat de auto het probleem niet continu heeft. Na een ongeveer 5 minuten rijden is het probleem weer weg en rijdt weer normaal.
De bougies zijn idd vervangen. Dus dat zou het kunnen zijn. Ik weet ook dat de gaskleppotentiometer op het gehoor (?) is verschoven. Dus die twee dingen ga ik als eerst onderzoeken.
Ik laat nog van me horen!

Stappers 0

18 jaar

Wat bedoel je precies met de gaskleppotentiometer is op het gehoor verschoven ? Is ie los geweest ?

pieterp9094 0
badge

18 jaar

de motor liep hoog in het stationair en toen heeft hij de stationair schroef verdraaid en dat rode blokje heeft iets losgedraaid en verschoven al luisterend naar de motor....

Stappers 0

18 jaar

er bestaat geen stationairschroef,de schroef die u verdraaid is is in de fabriek afgesteld en mag NOOIT verdraaid worden,ook het rode blokje mag je enkel afstellen met een diagnosetoestel op de juiste waarde,het is beter dat u knoeiers niet aan uw voertuig laat prutsen,ze doen meer schade dan ze zelf vermoeden.stationair toerental is niet afstelbaar,als dat niet goed is moet je de auto uitlezen en dan zal je de reden zien waarom hij te vlug draaid.groetjes

Van11714 0
badge

18 jaar

oke! dus de volgende stap is naar reanult dealer het ding uit laten lezen en de boel laten afstellen. bedankt!

Stappers 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.