Nadat pakkingen inlaat etc. zijn vervangen loopt de motor zeer slecht. Lambda spanning is hoog dus rijk mengsel. Vlg. tester temp. sensor goed. EGR werkt ook goed en gaat dicht. Motor smoort gewoon in brandstof.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Temp en inl. sensor koud spanning 1.66 volt.Vlg. gegevens goed. Alle meetgegevens gecontroleerd op ECU. In orde. Map-sensor werkt ook goed. Motor loopt nog steeds beroerd
wat voor motorblok
C3J 710 1400. Viergas is op toeren bijna goed. Lambda 0.95 en CO 0.40%. Stationair is het vacuum zomaar 100 mbar. Toch wel laag volgens mij.
Lekkage van de pakking die vervangen is lijkt mij zo.
Als de pakking zou lekken, dan loopt hij harder stationair en dat is het nu niet.
luchttoevoer in orde, verkeerde(gemonteerd) pakking?
ecu resetten door accuklem los te nemen en verbruiker in te schakelen.
J.E
Spruitstuk krom? als je een inlaat spruit druk hebt van 100 mbar moet je een lekkage hebben na de gas klep!
Het is erg om te zeggen, maar vlg. mij heeft mijn collega (het is geen verwijt hoor) de pakking tussen de spruitstukken omgedraaid
zal hij voortaan wsl beter op letten en heeft ie wat geleerd vandaag :)
Volgende keer weer zelf doen ;)
Hmm, de topic is dinsdag gestart dus de pakking zal wel op maandag vervangen zijn. Tja, de oorzaak?
Motor loopt weer perfect. Je ziet wat voor rare dingen je kan krijgen. We hadden trouwens bij de dealer een print gevraagd van de pakking en afbeelding spruitstuk. Vlg de afbeelding zou hij goed moeten zitten. Toen een klant gebeld met dezelfde auto en jawel de uitsparing zat net andersom. Je bent er wel een hele week zoet mee, 's nachts denk je er zelfs nog aan. Maar probleem is opgelost. BEDANKT voor meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar