Ten einde raad! De multisnaar loopt van de poelies af, bij ander bedrijf terug gelegd, maar de motor loopt sindsdien beroerd, dit bedrijf heeft klant naar ons doorgestuurd. wat is er aan de hand..? Motor start normaal, loopt stationair redelijk, zoekt alleen een beetje naar toerental. op het moment van gas geven, begint hij te horten en te stoten, naknallen in de uitlaat en meestal niet op toeren te krijgen. Als we geleidelijker gasgeven komt de motor soms wel op toeren. Typisch bougie's of in die hoek zou je denken. Stroposcooplamp flitst ook onregelmatig. Dus nieuwe bougies, bobines, kabels. Kabels voor de grap nog wat gewisseld op cilinders..,
Helaas, geen enkele verandering, Brandstofpomp vervangen, leidingen vervangen, Distributiesnaar tijdstip gecontroleerd maar alles ten spijt, geen enkel verschil.
Wellicht computer? maar hier lopen we vast in de kosten gezien de sleutelcodering. Bovendien komt er met uitlezen geen enkele foutcode uit.
Opgeven lijkt de enige optie, maar daar houden we eigenlijk niet van.
Wie helpt ons verder?
Alvast bedankt,
Paul Lammers..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vermoed toch dat de distributie van tijd is
spieloos tandwiel en waarschijnlijk trillingsdemper los gehad
Tja, lijkt inderdaad logisch, toch echt distributie afgesteld met afstelpennen.. maar misschien toch eens proberen wat er gebeurd als we voorzichtig de timing wat veranderen, je moet wat.
O ja, we hebben uiteraard ook nog kleppen gesteld en compressie gemeten. Prima in orde.
Ik zou toch de timing eens controleren aan je verhaal te lezen is deze volgens mijn conclusie versprongen.
Is het een 16v of een 8v?
16v is spieloos en heb je speciaal gereedschap nodig en 8v is met spie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar